Forbrugerforventninger skubber hospitality- og rejseindustrien i nye retninger
Midt imellem hele tiden skiftende forbrugerforventninger, krav og ny teknologi, må rejseindustrien hele tiden udvikle sig selv – men hvorhen?
Kan vi gøre forretningsrejser mindre stressende?
Forretningsrejser kan være koste point på privatfronten, viser ny undersøgelse. Næppe den største overraskelse, men alligevel bør virksomheder være opmærksomme
Vor tids hoteloplevelse er high tech
Apps, kunstig intelligens og ny teknologi er med til at løfte vor tids hoteloplevelse til nye niveauer. Teknologien skal forstærke reelle oplevelser
Hvordan hoteller gør lobbyer til et sted man mødes
Hotellobbyer er blevet meget mere end steder man checker in, mens hoteller forsøger i højere og højere grad at transformere rummene til en slags sociale hubs for både gæster og lokale
HORESTA og 3F går sammen om at få flere unge til at vælge en uddannelse i hotel- og restauranterhvervet
Hospitalityindustrien har desperat brug for nye hænder hvis den skal holde den planlagte vækst, derfor har to aktører gået sammen om at markedsføre industrien til unge
Om influencers og eventmarketing
I det seneste år er influencers blevet en integral del af brandevents og live eventoplevelser. Det er vigtigt at brands formidler autentiske oplevelser, og finder den helt rette til jobbet
Kystturismen i Danmark er med til at give mere balanceret vækst
Nye tal fra Visit Denmark viser at der aldrig har været flere udenlandske overnatninger i Danmark i højsæsonen – Især kystturismen er med til at balancere væksten
Planlæggere skal balancere sikkerhed og et indbydende miljø
Nutidens møde- og eventplanlæggere skal forberede sig på al slags risici, men det bør deltageren ikke mærke
Hvordan en god keynote kan forbedre deltageroplevelsen
En god keynote bygger på mere end en kendt taler eller indholdet i selve talen, det handler om, på den ene eller anden facon, at forstærke deltageroplevelsen hos tilskuerne
Hvorfor er nutidens rejsende så svære at tilfredsstille?
Tidens forbrugere har adgang til mere information end nogensinde før, og det gør dem til rejsende der ikke er villige til at acceptere tidligere tiders begrænsninger eller ineffektivitet
Hvordan kan hoteller forbedre sig når det kommer til at skabe gæsteoplevelser?
Flere hotelprofesionelle er enige om, at Airbnbs evne til at sælge oplevelser i samme pakke som overnatninger, putter virksomheden et stykke foran resten af hotelindustrien
Kan presset på københavn som destination vendes til et salgsargument for andre af landets destinationer?
Overturisme og høje priser kan være et salgsargument for sekundære og tertiære destinationer
Wellness burde være en fast del af forretningsrejser, men virkeligheden er en anden
Det virker helt oplagt, at MICE-industrien bør inkorporere flere aspekter af wellnessbevægelsen, alligevel synes man at tøve når det kommer til implementeringen
Hvordan events og festivaller kan gavne lokalsamfundet
Vi hører alt for ofte om sure naboer og gæster der ikke rydder op efter sig, på trods af at store events og festivaller har potentiale til at engagere og gavne lokalsamfundet
Bleisure marketing 101
Bleisure-begrebet er noget hospitalityindustrien ikke kan ignorere, så hvordan markedfører man egentlig bedst når linjerne mellem typer af rejsende udviskes?
Virksomheder ser i stigende grad værdien i at kvantificere deres møder
Udover generelle besparelser, kan virksomheder få værdifuld data ved at kvantificere deres events og møder. Det kan betyde optimering og øget medarbejdertilfredshed
Virksomheder der fokuserer på at give gode forretningsrejseoplevelser vinder på det
Store virksomheder med mange forretningsrejsende kan drage fordel af, at fokusere på at give deres rejsende medarbejdere gode oplevelser, istedet for stramme budgetter og striks rejsepolitik
Tre markedschefer om Danmark som destination – Dennis Englund, markedschef for UK og US
meetly har snakket med tre markedschefer fra Visit Denmark for at se nærmere på præcis hvilke tendenser der dominerer destinationsmarketing.
Møde og konferencedeltagere vil opleve destinationen, men det kræver en indsats hos arrangører og planlæggere
Mens langt de fleste forretningsrejsende ønsker at opleve den destination de rejser til, kan det være svært at finde tid til at gøre det selv.
Tre markedschefer om Danmark som destination – Ghita Scharling Sørensen, markedschef for Frankrig og italien
meetly har snakket med tre markedschefer fra Visit Denmark for at undersøge, hvilke tendenser der dominerer destinationsmarketing, og hvilke udfordringer Danmark har som destination nu og fremtiden
Tre markedschefer om Danmark som destination – Peter Krusborg, Markedschef for Sverige og Norge
meetly har snakket med tre markedschefer fra Visit Denmark for at undersøge hvilke tendenser der dominerer destinationsmarketing, og hvilke udfordringer Danmark har som destination nu og fremtiden
Hotelgiganter går målrettet efter yngre generationer
Store internationale hotelkæder har været langsomme i optrækket når det kommer til ændring af value proposition, men nu vil de for alvor tiltrække markedets vigtigste kunder, nemlig de unge
Unikke oplevelser, bæredygtighed og ny digitalitet har præget første halvdel af 2019 på meetly
meetly går på fortjent sommerferie, og det betyder at vi samler op på første halvdel af året.
Hvad betyder store navne på talerprogrammet for konferencer?
At booke en højprofileret kendt som taler til konferencer kan garantere et buzz og flere solgte billetter, men det kan også forstyrre den overordnede meddelelse som konferencen forsøger at sende.
Hospitalitybrands bør holde godt øje med Generation Z
Mens de fleste medlemmer af Generation Z stadig ikke har en reel indkomst til at gøre sig gældende som storforbrugere i egen ret, har de allerede stor indflydelse.
Festivaller viser hvad det fysiske møde gør bedst
Festivalssæsonen er så småt over os, og de enorme samlinger af mennesker hvert år illustrerer om noget det fysiske mødes unikke værdi.
Oplevelser trumfer produkter i ny undersøgelse
En ny britisk undersøgelse understreger, at forbrugere vægter oplevelser langt over produkter, og det er gode nyheder for eventindustrien.
Eventprofesionelle ser stor værdi i at hoste esport-events – men det kræver ny mentalitet
Esport-sektoren er en af de hurtigt voksende inden for liveevents, og planlæggere der specialiserer sig i sektoren bør kende dens kompleksitet.
Hvordan kan hoteller skabe service i realtid?
Mens hotelindustrien altid har været en leder inden for kunderservice, må den nødvendigvis følge med udviklinger i teknologi og tendenser, hvis den skal bevare den position.
Stram op på samarbejdet Turisterhverv og Detailhandel
Får du byttet kunder med din detailhandel? Hvor stærkt er det lokale samarbejde mellem turismen og detailhandlen i dit område?
Forretningscasen for det internationale event
Med stigende omkostninger og skrumpende budgetter, kan det internationale møde og event synes truet. Alligevel er der nogle unikke aspekter der gør det særligt værdifuldt.
Forbrugeriseringen af forretningsrejser
Forretningsrejser udvikler sig hele tiden, og især en øget 'forbrugerisering' af hele forretningsrejsesektoren dominerer. Det ændrer både måden planlæggere og rejsende arbejder på.
Øget fokus på LGBTQ-inklusivitet til møder og events
Ideelt burde alle møder være LGBT+.inklusive, men virkeligheden kan desværre ofte være en anden. Her er en kort guide til, hvordan man kan sikre at sine møder og events er LGBTQ-inklusive.
Hospitalitybrand vil eksamensangst hos unge til livs – og samtidig vise dem hvad hospitalityindustrien har at byde på
BC Hospitality Group og organisationen TACK har forenet kræfterne og tilbyder kurser for unge, som skal få skovlen under eksamensangst. Tiltaget er tredje trin i brandets CSR-fokus på ungeuddannelse.
“Marketing er i princippet dødt – det handler om at skabe værdi”
Anja Hartung Sfyrla har skiftet VisitDenmark ud med bureauet Gottlieb & Co. meetly har snakket med den nye COO om hendes baggrund og hvad begrebet marketing betyder i dag.
Fokus på bæredygtighed og ny teknologi dominerede møde- og eventmesse i Bella Center
Nordic Meetings and Events Expo løb af stablen i sidste uge i Bella Center i København. Her var et bredt fokus på nye partnerskaber, teknologi og bæredygtighed.
Partnerskaber som vækstskaber
Partnerskaber er en uundværlig del af hospitality, men det handler i højere grad om at lokalisere de rigtige strategiske, vækstbundede og værdifulde match.
Restauranter bør være mere opmærksomme på forretningsrejsende
Trods firmapenge i lommen og klienter at underholde, er potentialet hos forretningsrejsende noget mange restauratører overser. Specielt de yngre generationer kan være værdifulde for restauranter.
Hvad er teambuilding blevet til idag?
Teambuilding har igennem mange år været centralt i mange virksomheder, desværre med lidt dårlig konnotationer. Konceptet har heldigvis undergået store forandringer.
Sociale medier kan øge deltagerengagement
Sociale medier har potentiale til at skabe unik interaktion med deltagere ved møder, events og konferencer, men det handler om at holde tungen lige i munden i SoMe-junglen.
Hvordan definerer man et succesfuldt event?
Ny undersøgelse forsøger at definere præcis hvad der definerer et succesfuldt møde. Det handler om viden og disruptive oplevelser.
Konferencedeltagere kæmper med for mange valg
Stor undersøgelse af konferencedeltagere viser, at mange er overvældede af de mange valg når det kommer til sessioner og møder at deltage i. Datadreven personalisering kan løse mange problemer
Wellness bliver et buzzword for mødeindustrien, men implementeringen halter
Undersøgelse viser at planlæggere gerne vil implementere wellness-tilbud og sundhed som fast del af deres møder og events, men det kan være svært at implementere i praksis.
Mødeprofessionel på deltid?
Flere og flere profesionelle er møde- og eventplanlæggere på deltid, og det kan ofte være svært for dem at blive ordentligt integreret i branchen.
Kan ansigtsgenkendelse strømline events?
Ansigtsgenkendelsessoftware bliver hurtigt en fast del af vores hverdag, men hvilken værdi kan teknologien tilføje events? Vi har kigget på mulighederne og problematikkerne.
Et fokus på det menneskelige møde
Med det enorme fokus på ny teknologi, er det nemt at glemme, at manglen på det menneskelige faktor kan udgøre en af de største udfordringer i møde-, restaurantion- og hospitalityindustrien.
“For os handler det om at skabe levende hoteller” – Dansk hotelkæde vil tiltrække lokale gæster
Hoteller verden over forsøger i højere og højere grad at appellere til lokale. Ved at skabe værdifulde oplevelser kan hotellerne vise at de er meget mere end bare værelser.
Ægte loyalitet er afhængig af værdiskabelse ikke pointprogrammer
Brands der vil tiltrække den moderne rejsende bør gentænke deres loyalitetsprogrammer, så de skaber reel værdi for forbrugeren hurtigere.
Det nye luksus: eksklusive oplevelser og unikke møder
Luksus er ikke længere defineret af hvide handsker, butlerservice og ekslusivt interiør. Istedet fokuserer brands på at give distinkte kulturelle oplevelser der matcher gæsternes personlige værdier
Sport is big business
I mødeindustrien er det fokus på at vinde de store kongresser, men det er vigtigt at vi fortsætter arbejdet med at vinde de store internationale sportsmesterskaber
Kan vi gentænke hvad det vil sige at være turist?
Turister leder i højere grad efter autentiske, lokale og immersive oplevelser, men det påvirker og ændrer lokale miljøer. Kan vi gentænke hvad det vil sige at være turist og hvordan?
Hospitality handler om interaktion
Vi kritiseres tit herhjemme for vores lave serviceniveau i mødet med gæster og kunder, men måske kan det hjælpe at kigge på hvad det egentlig betyder at yde service og hospitality?
Bliver møde- og eventplanlæggere erstattet af teknologi?
Teknologi ændrer kontant måden hvorpå vi arrangerer og afholder events, og dermed også rollen som møde- og eventplanlægger. Hvad byder fremtiden?
“Kodeordet er engagement” portræt af Green Hat People.
Green Hat People leverer digitale mødeløsninger der igennem teknologi, spil og læring sikrer deltagernes fulde engagement. Og det kan måles på mødeværdien.
Viljen versus evnen
Emnet er i disse tider særlig relevant i fx servicebranchen, hvor hoteller, restauranter og cafeer kæmper med at finde kvalificeret arbejdskraft, herunder faguddannet personale.
Det eksperimentelle møde kan skabe unikke oplevelser
Et succesfuldt event, møde eller konference skal give deltageren unikke oplevelser.
Hvordan bør vi gentænke møderumsdesign?
Mødedeltagere og planlæggere leder efter nye innovative møderumsdesigns samtidig med, at klassiske mødeudbydere bliver udfordret af nye tendenser.
Wellness kan skabe øget værdi for MICE-industrien
Moderne wellness er meget mere end bare spaophold og massage. Istedet dækker det over en trend der kan betyde øget engagement, produktivitet og kreativitet blandt forretningsrejsende
Hvad vil forme møde- og eventindustrien i 2019?
2018 er ved at rinde ud, derfor tager vi et kig på nogle af de trends der vil forme næste års møder og events, og tilbyder et par overvejelser om hvor industrien er på vej hen.
Mediebrands vil skabe unikke møder med deres kunder
Det ændrede mediebillede i vor tid gør det nødvendigt for traditionelle mediebrands at nå deres forbrugerbase på nye måder.
Tænk nu hvis…… Den Lille Havfrue var den kæmpestore, giga, koloenorme, skyhøje Havfrue
Det kunne være indledningen til et eventyr, og på en måde er det også det....et turismeeventyr, håber jeg!
Kun ét skud
Business events er det mest effektive medie, der findes. Her har man deltagernes fulde opmærksomhed, og det er det eneste medie, hvor det er muligt at påvirke målgruppen med alle fem sanser.
Mens teknologi ændrer møder og events, er der nogle ting der forbliver det samme
Teknologiske udviklinger og nye opfindelser ændrer hele tiden verdenen af events og møder og øger kompleksiteten af industrien. Der er dog alligevel vigtige komponenter der forbliver uændret.
Virksomheder bør have større fokus på sikkerhed for deres kvindelige forretningsrejsende
Kvindelige forretningsrejsende oplever jævnligt sikkerhedproblematikker. Der er brug for øget støtte og større fokus på problemet fra de virksomheder der udsender dem, konkluderer nyt studie.
Hvorfor event co-creation kan skabe ægte værdi
Event co-creation er en værdifuld måde at øge deltager interaktion og samarbejde. At mestre denne praksis, kræver dog en dynamisk tilgang, der går langt ud over de sædvanlige engagerings-værktøjer.
Hvordan skaber man gode møder med flere kulturer
Møder med et multikulturelt islæt er efterhånden hverdag for både planlæggere og deltagere, men hvordan sørger man for, at alle kulturer bliver hørt og set?
Fremtiden byder på store spørgsmål om personalisering og dataejerskab
Både mødedeltagere, turister og forretningsrejsende eftersøger bedre personalisering, men industrien kæmper med at nå kunderne på de rette kanaler i rette tid.
‘Bleisure’ er kommet for at blive
Ny undersøgelse viser, at næsten alle forretningsrejsende kombinerer deres rejser med fritidsaktiviteter. Ligger der et uudnyttet potentiale i trenden for industrien?
Et dyk ned i disrupteren ’Airbnb for work’
Boligdelingsportalen Airbnb har taget flere store skridt for at gøre indtog på mødemarkedet. med 'Airbnb for work' vil man integrere meningsfulde oplevelser og events med unikke møde-egnede boliger.
meetly moves videoserie: ‘Fra køkkenet’ #1 – Thomas Lund, Restaurant MØR
Velkommen til meetly moves, vores nye kanal, der fremover vil levere dybdegående videobåret indhold. I første serie besøger vi danske køkkenchefer for at høre om deres syn på madoplevelser og trends.
Hvorfor post-event kommunikation betyder så meget
De fleste planlæggere forstår vigtigheden af god kommunikation og engagement af deltagerne før og under events, men effektive post-event strategier kan være mindst ligeså essentielle.
Street food kan skabe unikke oplevelser
Street food-markeder skyder op landet over, og med god grund. De er på få år blevet enormt populære steder at mødes og nyde mad og drikke. Men hvad ligger bag deres popularitet?
Hvordan kan man skabe personalisering til store events?
Øget kundefokus ikke er en ny udvikling blandt eventprofesionelle, men en hidtil uset grad af personalisering begyndt at præge events. Hvordan skræddersyr man oplevelser til 10.000 deltagere?
Hospitality industrien vil balancere personalisering og digital sikkerhed
Personalisering skabt ved hjælp af data er en trend der er på alles læber i både møde- og hospitalityindustrien, men hvordan kombineres det med digital sikkerhed?
Seks stærke digitale ‘customer experience trends’ fra London
Midt i den digitale tidsalder er det relevant at sætte spørgsmålstegn ved, hvordan dansk turisterhverv får størst muligt glæde og gavn af den digitale omstilling.
Mødeindustrien i stærk fremgang – men hvad nu?
Ny undersøgelse viser en stor fremgang i det danske mødemarked, men kan industrien udvikle sig og dermed holde kadencen?
Virksomheder ser fortsat værdien i events
På trods af stigende eventomkostninger og pres på virksomhedsforbrug, ser størstedelen af brands og virksomheder fortsat den unikke værdi i eventmarketing.
Hvad kan eventindustrien lære af Brexit?
En rundspørge blandt engelske planlæggere viser, at mange frygter, hvad Brexit kan gøre ved den britiske eventindustri. Hvad kan vi lære af reaktionen?
Hvilke tendenser vil forme fremtidens messer?
Messer udgør stadig en essentiel del af marketing, men mange har også kæmpet for overlevelse under tidens digitale dominans. Hvad kommer til at forme fremtidens succesfulde messe?
Hvordan spil kan forbedre dit møde eller event
Mødeindustrien har længe snakket om 'gamification' og utallige digitale mødespil er tilgængelige for planlæggere, men hvordan kan spil egentlig forbedre både dit møde og dine netværkegenskaber?
”Det er jo en smule paradoksalt, at så mange unge har et fritidsjob i branchen, men vælger at stoppe igen”
Ungt startup vil gøre det nemmere for hospitalityindustrien at finde hænder, samtidig vil de øge det faste udbud i branchen igennem kurser og opkvalificering. Mød Chabber.
Unge skal lære om uddannelses- og karrieremuligheder i hospitalityindustrien
I mens færre og færre unge vælger erhvervsuddannelser, har hospitalityindustrien behov for ledige hænder. Samarbejde mellem virksomheder og grundskoler kan gøre branchen mere synlig.
Konferenceindustrien kan forvandle ‘andenrangsbyer’ til topdestinationer
Flere og flere tidligere 'andenrangsbyer' opblomstrer som topdestinationer. Destinationsudvikling på tværs af turismekæden og forretningsrejsekæden giver pote.
Forretning med et bæredygtigt formål er på vej til tops i rejse- og eventindustrier – og med god grund
Rejse- og eventindustrierne har potentiale til at bringe fokus på verdens pressende problemer. Samtidig bidrager de i høj grad til samme.
Forretningsrejser kan stadig være problematiske for LGBT-rejsende
Mens flere og flere større virksomheder aktivt støtter deres LGBT+-medarbejdere, kan forretningsrejsende stadig løbe ind i love og kulturer der ikke accepterer deres identiteter.
Konferencer kan være platforme for langsigtet økonomisk udvikling og sociale fremskridt
Der er et øget fokus blandt mødeprofessionelle på, hvordan især konferencer kan betyde langsigtet økonomisk og social fremgang. Et fokus der kan medføre øget investering i konferencer og events.
Hvordan uddanner vi bedst til turismeindustrien?
Mens turismeindustrien overordnet set mangler ledige hænder viser en ny undersøgelse fra Dansk Erhverv, at blot 19% af turismeuddannede arbejder i med turisme. Meetly sætter fokus på uddannelse.
Sociale medier og eventbilletter
Brugen af sociale medier for planlæggere og marketingsfolk i eventbranchen er ved at udvikle sig forbi hashtags og sponsorerede posts, til en mere konkurrencedrevet markedsplads for billetdistribution
Facebook og google er ved at ændre rejseindustrien for både brands og rejsende
Mens brands i årevis har haft fokus på konvertering af trafik til salg, begynder de nu langsomt at målrette deres kommunikation, så den rammer rejsende meget tidligere i søge- og opdagelsesprocessen.
Interessen for små møder eksploderer, mens vi venter på, at direkte booking bliver en realitet
Mens interessen for mindre møder er stigende, gør man sig klar til at muligheden for øjeblikeklig booking af mødelokaler potentielt kan disrupte industrien.
De små møder kan være guld værd – hvis man giver dem opmærksomhed
Små møder udgør en større og større del af industrien. alligevel tøver planlæggere med at benytte sig af de digitale værktøjer der udgør kæmpe potentiale for booking, planlægning og dataindsamling.
Kan kystkommunerne lære København noget om destinationsudvikling?
Selvom der fortsat er høj vækst og flest penge i turismen i København, viser den ambitiøse destinationsudvikling i især flere jyske kommuner, at hovedstaden måske kan lære noget.
Hvorfor lokalt engagement betaler sig for hospitalitybrands
Det kan virke selvmodsigende, men mens hotelmarkedet aldrig har været så domineret af internationale brand som nu, bliver en hidtil uset grad af fokus lagt på lokalsamfundet, og med god grund.
Hvorfor mødes modebranchen stadig til Fashion Week?
Mange messer kæmper for at overleve, og de fleste produkter kan opleves online, så hvorfor mødes internationale og nationale modeprofessionelle stadig fysisk under den vigtigste uge i dansk mode?
Kan eventplanlæggere lære af musikfestivaler?
Musikfestivaler har udviklet sig til at handle om meget mere end musik, og det giver dem en unik fordel når det gælder tiltrækning og fastholdelse af gæster. Hvad kan planlæggere lære af tendensen?
Meetly har budt på nye trends og store problemstillinger
Nye trends, store problemstillinger, teknologiske landvindinger og bæredygtige løsninger. Alle har de fyldt meetly med indhold. Her får du en opsamling på de første måneder af meetly.
Møde- og konferencedeltagere vil både have forretning og fritid
Forretningsrejsende efterlader ikke deres præferencer og interesser derhjemme når de rejser. Myten om den isolerede og udelukkende professionelle forretningsrejsende er i den grad på retræte.
Employer branding kan gøre hospitalityvirksomheder til attraktive arbejdspladser
Hospitalityvirksomheder kæmper med at finde ledige hænder, kan den rette employer branding indsats måske tiltrække netop den arbejdskraft de har brug for.
Kan bæredygtighed være en central brik i rekruttering i hospitality?
I mange år har hospitalitybrands fokuseret på grøn omstilling og bæredygtige tiltag for at tiltrække gæster. Men måske kan bæredygtighed også være instrumental i at afhjælpe rekrutteringsproblemet.
Folkemøde 2018: Det fysiske mødes værdi i fokus
Selvom man støder på mere og mere teknologifokuserede stande, når man bevæger sig på rundt på Folkemødet, er der holdt fast i den unikke værdi ved det fysiske møde.
Folkemøde 2018: Arrangører arbejder aktivt for at modarbejde det elitære
Kommercielle sponsorer er nødvendige for folkemødets fortsatte eksistens, men efter megen kritik har arrangørerne i år valgt at sænke priserne for at tiltrække mindre organisationer.
Alternative rekrutteringsmetoder kan være fremtiden for hospitalityindustrien
Hospitalityindustrien kæmper med at finde nok hænder, der kan understøtte den enorme vækst. For at løse problemet kombinerer brands social bæredygtighed med alternative rekrutteringsmetoder.
Kan events blive for store?
Med kun lige over to uger til dette års Folkemøde løber af stablen, gør Bornholm sig klar til mere end 100.000 besøgende over fire dage. Men kan events vokse sig for store?
Hvordan kan hospitalitybrands skabe skræddersyede oplevelser i GDPR-tidsalderen?
I dag implementeres EU's GDPR, og hoteller og hospitalitybrands står over for et interessant dilemma. Hvordan kan hospitalitybrands skabe skræddersyede oplevelser midt i de skærpede persondatakrav?
Møde- og eventbranchen vil modarbejde sexchikane og dårlig opførsel
Efter #metoo-bevægelsen sidste år brød med sexchikanekulturen, er møde- og eventIndustrien også begyndt at modarbejde sexchikane og dårlig opførsel, men der er store udfordringer forude.
Airbnb vil formidle meningsfyldte oplevelser
Airbnb har haft en transformativ indflydelse på hotel- og ferieboligbranchen. Nu forsøger deleøkonomiplatformen at bevæge sig ud over overnatninger og vil formidle meningsfyldte rejseoplevelser.
Hvad er egentlig alt den ståhej med Millennials?
Hospitality-industrien har i årevis forsøgt at bejle til millennials. Utallige studier og undersøgelser har forsøgt at beskrive, hvordan man bedst kan engagere den nye generation.
Corporate Activism: Kan hospitalitybrands ændre verden?
Visionære CEOs er blandt nutidens mest profilerede aktivister, og de er interesserede i mere end bare forretning. Hvordan viser hospitalitybrands holdning og tager politisk ansvar?
Sikkerhed er fortsat en vigtig diskussion for møde og eventplanlæggere
Mens truslen ved større møder og events er stigende, arbejder industrien på at finde en bedre tilgang til sikkerhed ved møder og events. Større samarbejde og vidensdeling kan være en del af løsningen
Publikumsmesser kæmper for overlevelse, men nogle få stortrives
Er publikumsmesser et fortidslevn? Vi har taget en snak om succesformularen og fremtidsudsigter for publikumsmesser med udstillingsleder for Bogforum, Andreas Nordkild Poulsen.
Hvad kan vi lære af den amerikanske rejseindustris kamp mod ’the Trump slump’?
Mens rejse, og konferencebranchen lever af at mennesker kan rejse på tværs af landegrænser, er den ikke upåvirkelig af politik og retorik. Med stigende politisk tumult kan branchen miste indtægt.
Er Airbnb ved at disrupte møde- og eventindustrien?
Airbnb har meldt sig på banen som alternativ til de traditionelle hoteller ved møder og events, men kan hospitalitygiganten for alvor ryste industrien?
Co-work-områder skaber nye muligheder for fremtidens gæst
LONGREAD: Co-work-områder tilbyder fremtidens gæst nye måder at mødes og arbejde. meetly har snakket med to first-movers inden for trenden herhjemme.
Møde – og eventindustrien bør holde øje med Esport
Esport-events oplever hidtil uset popularitet. Møde- og eventprofessionelle bør holde øje med denne udvikling, og lære hvordan de kan kombinere virtuel underholdning med interaktive fysiske oplevelser
Virtuelle møder kan ikke erstatte fysiske møder, men kan virtual reality tilføje en ny dimension?
På trods af ny teknologi og en stigning i brugen af virtuelle møder, er det fysiske møde stadig mere populært. Kan virtual reality måske løse nogle af problemerne ved virtuelle møder?
Festivaliseringen af møder og events
Konference- og eventarrangører udvikler stadigt mere multidisciplinære programmer, der både trækker på forretning såvel som mere kreative industrier. Herhjemme er trenden stadig ung.
”Der er brug for en kanal der kan italesætte værdien i det fysiske møde”
I en tid hvor det digitale vinder markedsandele bliver det meetlys rolle at diskutere, analysere og italesætte værdien i det fysiske møde. Ikke kun for at fastholde, men for at udvikle og inspirere.
Michelin-kokke skifter restaurantkøkkenet ud med kantinen
Landets kantiner og storkøkkener ser disse år en enorm faglig opblomstring, hvor flere og flere kokke kommer med en baggrund fra michelinkøkkener.
Fremtidens hospitality skal skabe værdi for lokalsamfundet
Hospitality brands verden over genovervejer for tiden deres rolle i samfundet. Men hvordan skaber man værdi for lokalsamfundet, når man lever af rejsende, og hvorfor vil man det overhovedet?
Vi bruger cookies til at sikre en bedre brugeroplevelse.