Bæredygtighed
Kan Danmark blive førende inden for bæredygtig turisme?
Ny strategi fra HORESTA skal putte Danmark på kortet som verdens mest bæredygtige turistdestination – kan det lade sig gøre?
Planlæggere bør fokusere på at gøre on-site transport bæredygtig
SERIE: Selvom fokus på reducering af spild og plastik uden tvivl er positivt for fremtidens events, er eventbæredygtighed afhængig af et fornyet fokus på transport
Eventbæredygtighed er afhængig af transport
SERIE: Selvom fokus på reducering af spild og plastik uden tvivl er positivt for fremtidens events, er eventbæredygtighed afhængig af et øget fokus på transport
Hvordan kan en event app gøre dig b(l)æredygtig?
Bæredygtighed er på alles læber, også i eventbranchen. Og med rette selvfølgelig. Men har bæredygtighed på konferencer og messer kun noget at gøre med økologisk mad og mindre madspild?
Responsible Hospitality Day 2019: Branchen satte sammen fokus på bæredygtighed, co-creation og teknologi
Responsible Hospitality Day samlede igen i år nogle af hospitalitybranchens største navne til paneldebatter og oplæg om bæredygtighed på Crowne Plaza i Ørestaden
Hvordan balancerer man megaevents og bæredygtighed?
Megaevents involverer en enorm mængde ressourcer og kan påvirke miljø og lokalsamfund drastisk, så hvordan balancerer man megaevents og bæredygtighed
Unikke oplevelser, bæredygtighed og ny digitalitet har præget første halvdel af 2019 på meetly
meetly går på fortjent sommerferie, og det betyder at vi samler op på første halvdel af året.
Nye generationer presser bæredygtighedsudviklingen fremad
I takt med at eksempelvis millenials begynder at dominere arbejdsmarkedet, tager de specifikke påvirkninger med sig, blandt andet en større fokus på bæredygtighed
Bæredygtigt turisme og events endnu engang i fokus på Folkemødet men…
Et af de helt store turismeemner på årets folkemøde var bæredygtig turisme og events. Industrien har åbnet op for diskussionerne, men flere tilhører eftersøger reelle løsninger
Bæredygtigt eventgastronomi bør ikke være så kompliceret
At sikre bæredygtig mad- og drikkemuligheder til møder og events er ikke længere bare en ekstra service men en nødvendighed, og det kan skabe mindeværdige oplevelser og højere kvalitet.
Hospitalitybrand vil samarbejde med bæredygtige leverandører
Et nyt samarbejde mellem hospitalitybrandet BC Hospitality Group A/S og Original Beans viser, hvordan store hospitalityvirksomheder kan gøre bæredygtighed til en fast del af leverandørkæden.
Vind dit marked med Verdensmålene
De sidste måneder er der kommet et utroligt skub i bevidstheden om FNs Verdensmål. Der er 17 mål med 169 delmål – så der skulle nok være et par stykker af dem, som din organisation kan tune sig ind på
Fokus på bæredygtighed og ny teknologi dominerede møde- og eventmesse i Bella Center
Nordic Meetings and Events Expo løb af stablen i sidste uge i Bella Center i København. Her var et bredt fokus på nye partnerskaber, teknologi og bæredygtighed.
‘Green washing’ i hospitalityindustrien
Mange hoteller og venues er disse år dybt engageret i at gøre deres forretning grøn og bæredygtig. Alligevel er der brands og virksomheder, hvis handlinger ikke stemmer over ens med deres ord
God forretning: Det betaler sig at modarbejde spild
Studie viser, at det kan være en ekstremt god forretning at forhindre madspild.
Bæredygtige møder har en unik strategisk værdi
Mens væksten af bæredygtige møder på verdensplan er langsomt stigende, viser nye undersøgelser at en grøn omstilling giver brands og virksomheder en unik fordel.
Kan spiselige insekter være nøglen til fremtidens mødegastronomi?
Mens spiselige insekter langsomt begynder at finde vej til køledisken og landets restauranter, skal man lede langt efter spiselige insekter til møder.
Hvor langt er vi egentlig kommet med grønne møder?
Mødeprofesionelle anerkender, at bæredygtighed betaler sig i takt med, at forbrugerne i højere grad identificerer sig med grønne brands. Men hvor langt er vi egentlig kommet med grønne møder?
Danske hospitalitykonkurrenter står sammen om bæredygtighed
Bæredygtighed er noget man er sammen om. Sådan lød budskabet til Responsible Hospitality Day 2018, hvor hospitalitykonkurrenter kan dele viden og udvikle bæredygtige løsninger.
Kan overturisme skyldes teknologi?
Online tjenester som Tripadvisor, booking.com og Airbnb har gjort rejser nemmere og hospitalitymarkedet mere transparent for rejsende. Men medvirker disse teknologiske udviklinger til overturisme?
Rejsende og besøgende identificerer sig i højere grad med bæredygtigt orienterede brands
Det er ikke kun hospitality- og rejsebrands der i højere grad fokuserer på bæredygtigt orienteret forretningsdrift. Rejsende og besøgende vælger brands der deler deres holdninger til bæredygtighed.
Forretning med et bæredygtigt formål er på vej til tops i rejse- og eventindustrier – og med god grund
Rejse- og eventindustrierne har potentiale til at bringe fokus på verdens pressende problemer. Samtidig bidrager de i høj grad til samme.
Meetly har budt på nye trends og store problemstillinger
Nye trends, store problemstillinger, teknologiske landvindinger og bæredygtige løsninger. Alle har de fyldt meetly med indhold. Her får du en opsamling på de første måneder af meetly.
Madspild i fokus på årets Folkemøde
Mens madspild fylder mere og mere i bevidstheden på befolkningen, er det stadig en ubekvem realitet i møde- og eventindustrien. Folkemødet viste i år hvordan man kan bremse spild af mad ved events.
Fremtidens hoteldesign bygger på bæredygtighed
Hospitalitybrands har længe arbejdet med deres tilgang til bæredygtighed og grønne tiltag. I fremtiden kan vi forvente, at bæredygtighed er i fokus allerede fra designstadiet.
Den ubekvemme sandhed: møder og madspild
Madspild er længe blevet kaldt møde- og eventindustriens ubekvemme sandhed, men nu sker der store udviklinger på området. Nye innovative tiltag baner vejen, men der mangler stadig et stykke.
Bekymrer hotel- og mødegæster sig overhovedet om bæredygtighed?
Mens flere og flere hospitalitybrands fokuserer på grøn omstilling og bæredygtige tiltag, rejser et notorisk spørgsmål sig: Bekymrer hotel- og mødegæster sig overhovedet om bæredygtighed?
Bæredygtighed i fremtidens hospitality kræver en samlet indsats
Mens bæredygtighed ikke længere blot er en PR-venlig kommunikationsstrategi, kæmper hospitalityindustrien med at finde og etablere en fælles vej frem.
Fremtidens hospitality skal skabe værdi for lokalsamfundet
Hospitality brands verden over genovervejer for tiden deres rolle i samfundet. Men hvordan skaber man værdi for lokalsamfundet, når man lever af rejsende, og hvorfor vil man det overhovedet?
Vi bruger cookies til at sikre en bedre brugeroplevelse.