Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Vor tids hoteloplevelse er high tech

Af Alexander Melchior | 6 november, 2019 | 5 min | #trends

Apps, kunstig intelligens og ny teknologi er med til at løfte vor tids hoteloplevelse til nye niveauer. Teknologien skal forstærke reelle oplevelser

Hoteller har længe lovet gæster, at de ikke behøver at løfte en finger. Mens løftet sjældent fungerer helt således i praksis, forsøger flere og flere hoteller nu at bruge ny teknologi såsom kunstig intelligens, apps og robotter til at skabe dette øgede niveau af service for deres gæster, og redistribuere arbejdskraft til mere komplekse serviceopgaver.

Nutidens hotelgæster eftersøger sømløse oplevelser, og relativt få men værdifulde touchpoints når de besøger hoteller, både som rejsende og som lokale brugere af barer og restauranter.

Flere og flere hoteller overvejer måder, hvorpå teknologi kan skabe øget forbindelse både mellem gæster og brands, samt gæster imellem, og hvordan det kan skabe øget bekvemmelighed.

Ekstra servicepoints, så som at lade gæster  bestemme temperaturen på deres værelse inden de ankommer eller igennem en app vælge hvilke puder der skal være på deres værelse, bliver mere og mere udbredte. På mange måder markerer disse teknologiskskabte bekvemmelighededer hvem er fremstår som stærke og reflekterede etablissementer. Især for større hotelgrupper og kæder kan ny teknologi give gæster øjeblikkelig nydelse  og større kontrol over deres oplevelse.

 

Robotter og forhøjet service

Nogle af de måder hoteller skaber en mere håndfri og sømløs oplevelse sker eksempelvis i check-in fasen, hvor flere og flere hoteller i forskellige prisniveauer tilbyder self-service check-in igennem maskiner placeret i lobbyen eller endda digitalt fra en app inden de ankommer. Den udvikling har blandt andet gjort, at front of house medarbejdere er blevet reprioriterede, så de kan fokusere på at yde reel service og mere komplekse ydelser for gæsterne. Hilton og Marriott har taget det et skridt videre og lader alle deres gæster checke in via smartphone, og Hilton lader gæster vælge deres eget værelse ud fra en digital grundplan, samt lader dem skræddersy deres overtnatning ved at anmode om specifikke faciliteter på deres værelse.

Et andet touch point hvor hoteller forsøger at implementere ny teknologi, er inden for distribueringen af information og gæsteanmodninger. Nogle hoteller har eks. hoppet med på bølgen om stemmestyret teknologi der gør, at gæster direkte kan lave anmodninger til hotellet, blot ved at sige det på deres værelse. Ligeledes er der på nuværende tidspunkt en håndfuld hoteller i Las Vegas hvor robotter transporterer snacks og drinks til gæsternes værelser, samt henter og bringer gæsternes bagage.

teknologi er med til at ændre måden hvorpå gæster finder værdi i et hotel. Det er en helt perfekt tid for hoteller og profesionelle i hotelindustrien til at tænke mere over hvordan komfort, kreativitet og effektivitet kan forstærkes i den digitale tidsalder. 

 

Læs også:

 

Hvordan hoteller gør lobbyer til et sted man mødes

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder