Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Virksomheder der fokuserer på at give gode forretningsrejseoplevelser vinder på det

Af Alexander Melchior | 19 august, 2019 | 5 min | #trends

Store virksomheder med mange forretningsrejsende kan drage fordel af, at fokusere på at give deres rejsende medarbejdere gode oplevelser, istedet for stramme budgetter og striks rejsepolitik

Hvis man spørger folk der jævnligt rejser på forretningsrejser om deres oplevelser, vil en stor del nok fortælle historier om stramme virksomhedsregler og budget, gammeldags bookingsystemer, overfyldte fly og generelt enormt højt stressniveau.

Forretningsrejser har længe v æret plaget af virksomheders ønske om at spare på bundlinjen, og det går altså ud over de rejsende. Nu viser en ny undersøgelse, at det måske i sidste ende ikke kan betale sig for virksomheder at spare på omkostningerne ved forretningsrejser.

Undersøgelsen der er udarbejdet af Harvard Business Review og travel management virksomheden Egencia, viser at virksomheder der bruger mere på rejser til deres medarbejdere kan høste store fordele især når det kommer til forbruger loyalitet, medarbejder tilfredshed, produktivitet samt fordele i markedsandele. Alt sammen noget der kan mærkes på bundlinjen.

Undersøgelsen har  adspurgt 587 virksomhedsledere primært i Nordamerika og Europa, om deres virksomheders rejsekultur og den indflydelse denne har på organisationens samlede præstationer. Næsten halvdelen af de adspurgte ledere som rapporterede om en stærk rejsekultur, én hvor forretningsrejser bliver set som en investeringsmulighed, mere end en udgift der skal minimeres, rapporterede om, at deres forretning oplevede væsentlige opsving som følge af dette.

Virksomheder med en stærk rejsekultur fordoblede deres forbedringsgrad i nøgleområder som forbrugerloyalitet og fastholdelse (50% vs. 21%), markedsandel (43% vs. 22%) og medarbejdertilfredshed (35% vs. 15%) hvis man sammenligner med virksomheder med en mindre stærk rejsekultur
Fra undersøgelsen Travel Culture: Competitive Advantage in a Global Market (oversat af redaktionen)

Virksomheder har gavn at stærk rejsekultur

I rapporten står der blandt andet “Virksomheder med en stærk rejsekultur fordoblede deres forbedringsgrad i nøgleområder som forbrugerloyalitet og fastholdelse (50% vs. 21%), markedsandel (43% vs. 22%) og medarbejdertilfredshed (35% vs. 15%) hvis man sammenligner med virksomheder med en mindre stærk rejsekultur.”

Ræsonnementet bag talene er rimelig lige til, men alligevel noget som mange virksomheder ikke medtager når de forsøger på at besparelsesbestræbelser. Virksomheder der investerer mere i deres forretningsrejser er mere sandsynlige at bevare stærke forhold med kunder og at bevare høj medarbejderproduktivitet.

Samtidig viser rapporten også, at kun en tredjedel af de adspurgte forretningsrejsende fortalte at de arbejdede for en virksomhed der fokuserede på at skabe gode rejseoplevelser, på trods af, at langt de fleste virksomhedsledere var enige om at en stærk rejsekultur er “meget vigtigt for deres virksomheds forretningsperformance”

Forretningensrejser er for mange virksomheder stadig ikke en strategisk investering, men mere en omkostning der skal minimeres. En ændring i netop den tankegang kan være gavnlig for både virksomheder og rejsende.

Læs hele rapporten her

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder