Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Vil augmented reality ændre spillet for møder og events?

Af Alexander Melchior | 11 juni, 2018 | 4 min | #Tech

Augmented reality bliver ofte udråbt som den næste game-changer for møder og events. Men for at teknologien virkelig vil slå igennem, må den bevæge sig forbi blot at være et gimmick, og i stedet skabe reel værdi for deltagerne.

Teknologien augmented reality (forkortet AR) har været i møde- og eventindustriens søgelys i et godt stykke tid nu. Men teknologien der bedst kan beskrives som et udvidet syn på virkeligheden, hvor brugeren gennem en skærm ser computergenerede billeder, lyd eller anden data oven på den faktiske virkelighed, har længe mere blevet brugt til gimmicks end til faktisk værdiskabelse.

Mobilplatforme har gjort det langt nemmere for udviklere at skabe troværdige AR oplevelser. Facebook Messenger og Snapchat har allerede indlejret teknologien i deres platforme, om end i noget simple udgaver. Samtidig viste den fænomenale succes hos det interaktive spil Pokemon Go for et par år siden, hvordan teknologien kan skabe værdi for et stort antal mennesker.

Men på trods af den store succes, og til manges store overraskelse, gjorde Pokemon Go ikke AR-teknologien mainstream. Rettere det modsatte, da spillet for mange cementerede AR som blot et muligt gimmick mere end et nyttigt værktøj.

 

Ikeas app tillader igennem augmented reality-teknologien, kunderne at placere ikeas møbler i deres eget hjem.

Teknologi skal tilføje værdi til møder og events

Selvom AR-teknologien er blevet hyldet som det næste store teknologiske gennembrud for møder og events blandt flere fagpersoner er det først nu, at overbevisende eksempler begynder at finde vej til det teknologiske mainstreammiljø. Flere og flere møde- og eventprofesionelle begynder nemlig at få øjnene op for, hvordan AR faktisk kan forhøje deltagernes fysiske oplevelse, frem for at erstatte det.

 Løftet om at kunne skabe transformative værktøjer og oplevelser, er hvad der potentielt kan gøre AR til en værdifuldt teknologipunkt til i møde- og eventindustrien. At kunne forøge den fysiske oplevelse, er netop hvad mange mødeprofesionelle ønsker at opnå.

”Fra et eventperspektiv er AR først og fremmest blevet brugt som et værktøj til at fange nogens opmærksomhed og til at gøre dem engagerede i et givent brand. Nu tror vi på, at augmented reality vil udvikle sig til et mere pragmatisk værktøj, der kan tiltrække deltagere igennem en visuel interessant oplevelse, men så tilføje information på en mere skræddersyet facon” har Benjamin Mcchesney, vicedirektør for eksperimentel teknologi hos virksomheden Helios Interactive Technology udtalt til skift.com

Der er et utal af potentielle benyttelsesmuligheder for AR ved møder og events, om det er skræddersyet vejvisning omkring en festival eller det er informationer der popper op i real tid under en keynote til en konference, vil AR-teknologi uden tvivl spille en stor rolle i fremtidens møde og eventindustri.

Selvom der stadig er et stykke vej, før forbrugere fuldstændig omfavner AR-teknologien, er mange professionelle i møde- og eventindustrien engagerede i at udvikle brugbare og værdifulde måder at bruge teknologien på, fremfor bare at fungere som et gimmick. Meetly vil løbende giver eksempler på unikke benyttelsesmåder.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder