Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Sociale medier kan øge deltagerengagement

Af Alexander Melchior | 20 marts, 2019 | 2 min | #Tech #trends

Sociale medier har potentiale til at skabe unik interaktion med deltagere med møder, events og konferencer, men det handler om at holde tungen lige i munden i SoMe-junglen.

De fleste virksomheder, brands og profesionelle er efterhånden klar over, at sociale medier er et værdifuldt og uundværligt værktøj til at generere opmærksomhed omkring et møde, event eller konference samt engagere deltagere i mødet og skabe interaktion både deltagere i mellem, og mellem deltagere, udstillere og arrangører.

Sociale medier som Facebook, instagram, twitter og endda snapchat giver god mulighed for, at give deltagere en stærk stemme, hvor de kan dele deres tanker og have indflydelse på mødet allerede inden det løber af stablen. Samtidig kan medierne bruges under og efter til at skabe øget værdi for deltagerne.

Men det er dog ikke altid så simpelt som det lyder. Social-medieindsats er ikke bare noget der findes en fast opskrift på, og som kan kopieres uden forbehold fra event til event eller møde til møde. Succesfuld marketing ved møder og events er nemlig afhængig af en kompleks deltageroplevelse integreret på tværs af kanaler, og da hvert event og dets målgruppe er unik bør brugen af sociale medier også skræddersys hvert møde. Gøres det korrekt, kan sociale medier drastisk øge ROI for møder og events.

Læs også: SOCIALE MEDIER OG EVENTBILLETTER

 

Først og fremmest handler det om at identificere de rette kanaler for et specifikt møde eller event, samt den målgruppe man ønsker at engagere. Her er det essentielt at have det nødvendige data om de besøgende, allerede inden mødet starter. De social medier er meget forskellige, og deres brugere interagere på forskellige måder, fra twitter der er er hurtige og korte nyheder til instagram der er mere visuelt baseret. 

God ide at involvere talere og sponsorer på sociale medier

Flere studier viser, at der er større chance for at interagere og engagere deltagere hvis man forbinder sig med talere eller sponsorere på de sociale medier. Det kan være ved at skabe indhold om de enkelte talere, at lade dem overtage profilerne for en tid, eller ved at lave sponsorerede opslag igennem andre virksomheder. Vigtigt for dem alle er, at indholdet skal være givende, lærerigt og værdifuldt for deltagere. Det skaber større grad af interaktion og engagement. Indhold der bare er fyld kan faktisk have den modsatte effekt, i en tid hvor forbrugerne har meget lidt tillid til medier. 

De fleste møder og events involverer på den ene eller anden måde de sociale medier før og under arrangementet, men alt for mange stopper indsatsen når eventen er ovre. Der kan ligge en enorm værdi i, at interagere med deltagere også efter eventen er løbet af stablen. Det kan nemlig skabe en øget grad af loyalitet, bedre ROI og en større chance for succes ved efterfølgende events. Det kan både være igennem meningsmålinger, ved at poste videoer af talere eller bare interaktion igennem spørgsmål og tilbageblik. Bare fordi det fysiske event er slut, kan engagementet godt fortsætte online på de sociale medier.

Læs også:

Teknologi ændrer dynamikken i gæsteinteraktionen

Facebook og google er ved at ændre rejseindustrien for både brands og rejsende

 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder