Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Smartteknologi kan revolutionere måden vi driver hotel på

Af Alexander Melchior | 20 september, 2019 | 5 min | #Tech

At integrere kunstig intelligens og maskinlæring i hotelmanagement giver hospitalityvirksomheder unikke muligheder for at forbedre både revenue, medarbejdertilfredshed og produktivitet

Forbrugere er parate til at dele data som aldrig før, så længe det kan føre til øget serviceniveau eller goder for dem. Samtidig er udviklinger inden for kunstig intelligens og maskinlæring med til at gøre integreringen og brugen af netop sådan data bedre og bedre.

Udviklingen ruller, men det store spørgsmål lyder, om hospitalityindustrien er klar til at bruge de nye teknologiske værktøjer, der har potentiale til at skabe øget revenue, produktivitet og meget mere.

Virkeligheden er desværre, som vi før har nævnt her på meetly, at industrien fortsat halter efter andre industrier når det kommer til implementering og adoption af ny teknologi, det på trods af løfter om effektivisering af talrige processer i hospitalitymanagement.

En af grundende til den langsomme implementering og adoption af nye teknologi er uden tvivl de høje omkostninger både i kapital og i arbejdstimer for brands og virksomheder, som det kræver at investere i denne slags ny teknologi. Samtidig handler det ligeledes om prioritering. Hvis virksomheder ikke kan se den direkte forbedring af ROI igennem den nye teknologi, er der andre investeringer de vægter højere, så som renovationer og lignende, lyder det i flere undersøgelser.

Det der mangler i industrien, er altså en villighed til at anerkende den værdi der ligger i investeringer i ny teknologi, noget der nok skal komme i takt med, at teknologien viser sin mulighed for øget ROI. I takt med at flere og flere virksomheder laver investeringen i den nye teknologi, vil den reele ROI-forbedring også vise sig for hele industrien.

 

Ny teknologi kan øge revenue og serviceniveau

Nye revenue-management systemer bygger i højere og højere grad på smartteknologi, såsom kunstig intelligens og maskinlæring, og kan igennem de nye store mængder data der er tilgængelige for hospitalitybrands forbedre prisanbefalinger, managementsystemer og bemandingsproblematiker, og kan i sidste ende øge revenue samt gæstetilfredshed.

I kampen for mere effektiv hoteldrift, kan kunstig intelligens også være med til trimme arbejdskraftsomkostninger. Den data der indsamles af nye managementsystemer eller hotel apps der bygger på kunstig intelligens, kan nemlig vise sig værdifuld i arbejdskraftudfordringer. Den kan eksempelvis bruges til at tracke check in tidspunkter, eller hvornår buffeten trækker flest gæster, og lade virksomheder tilpasse bemandingen efter disse datapunkter. Det kan have drastisk betydning for traditionelle bemandingsniveauer, hvis brands er klar over denne data.

Der er ligeledes plads til forbedring i den traditionelle tankegang omkring hvor meget hospitalitybrands ved om gæster før check in. Jo mere data virksomhederne har at analysere, jo bedre værktøj de har at analysere med, jo bedre og mere personaliseret service kan de yde.

Data og tidligere rejser og tidligere præferencer er rimelig tilgængelige for virksomheder der tracker data, men i fremtiden kan større rejsemønstre og personlighed også komme til at spille ind, og kan både skabe bedre oplevelser for de rejsende samt øget revenue for hospitalityvirksomheder.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder