Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Restauranter bør være mere opmærksomme på forretningsrejsende

25 marts, 2019 | #gastro #trends

Trods firmapenge i lommen og klienter at underholde, er potentialet hos forretningsrejsende noget mange restauratører overser. Specielt de yngre generationer kan være værdifulde for restauranter.

Mens antallet af restauranter herhjemme er støt stigende, og alle slags køkkener skyder op på hvert gadehjørne, er der også en del af udviklingen der viser, at branchen måske ikke er så gylden som den kan syntes. Nye tal fra Danmarks Statistik viser nemlig, at et rekordstort antal restauranter herhjemme har drejet nøglen om de seneste år – faktisk er der en stigning på hele 90 % fra sidste år.

Det betyder, at samtidig med, at flere og flere går ud og spiser er konkurrencen internt i branchen også blevet hårdere. Det betyder at mange restauranter har svært ved helt at finde deres plads i branchen og lokke gæster til, især uden for sæsonerne.

Alligevel kan der måske være en uudnyttet gruppe af gæster, som mange restauranter har tendens til at overse, nemlig forretningsrejsende, og især den yngre gruppe af disse, nemlig Millenials kan være ekstra værdifulde af flere forskellige grunde.

Se også: MEETLY MOVES: ‘FRA KØKKENET’ #2 – MARTIN NILSSON-MØLLER, SUKAIBA

 

Unge forretningsrejsende skiller sig ud

De fleste restauratører har efterhånden forstået værdien i at appellere til Millenial-forbrugere. Gruppen er langsomt ved at blive en af de dominerende på arbejdsmarkedet, og de er kritiske forbrugere, der hellere leder efter unikke oplevelse fremfor taktile brugsvarer. Derfor er de specielt værdifulde kunder for restaurantindustrien.

Samtidig viser et studie lavet af virksomheden Dinova i samarbejde med GBTA, at Millenials rejser for forretning langt mere end andre grupper. Samtidig viser den, at Millenial-forretningsrejsende har andre vaner og efterlyser andre ting end andre forretningsrejsende. Ting der potentielt kan gøre dem til en ekstrem lukraktiv forbrugerbase, især på hverdage hvor restauranterne ofte har ledige pladser.

Ud over at Millenials generelt rejser mere på forretning end andre, er der nogle aspekter som denne gruppe, i følge studiet fra Dinova, synes at vægte højt. F.eks. prioriterer de restauranter der serverer mad i afslappede omgivelser, i erstatning for de klassiske finere forretningsmiddage. Samtidig er de også langt mere tilbøjelige til at spise ude alene, hvis de er på forretningsrejse. Den alene gæst er ligeledes en ofte glemt målgruppe for restauranter herhjemme.

 

Millenials er trendsættere

Et andet vigtigt aspekt af studiet viser, at Millenials i langt højere grad forsøger at finde restaurantbesøg der giver en oplevelsesmæssig gevinst. Det kan være specifikke lokale køkkener og andre special køkkener.

Samtidig viser undersøgelsen, at Millenials i langt højere grad undersøger restaurantlandskabet hjemmefra og laver reservationer god tid i forvejen. Restauranter der vil målrette sig disse gæster, kan derfor med fordel gør sig synlige på eksempelvis sociale medier.

Denne gruppe af rejsende eksisterer ikke bare i deres eget vakuum. Nej, de og deres vaner er nogle af de mest indflydelsesrige i restaurantlandskabet.

Undersøgelsen viser nemlig, at Millenials ikke fralægger dem deres tendenser med alderen, men istedet får markedet til at tilpasse sig, dem og deres vaner. Millenials er altså ikke bare en ung og upcoming forbrugergruppe. Den ældste Millenial bliver 38 i 2019, og de betyder at mange er på vej ind på direktionsgangene og i positioner med større magt og dermed større virksomhedsgodtgørelse når de går ud og spiser.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder