Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Om influencers og eventmarketing

Af Alexander Melchior | 16 oktober, 2019 | 3 min | #trends

I det seneste år er influencers blevet en integral del af brandevents og live eventoplevelser. Det er vigtigt at brands formidler autentiske oplevelser, og finder den helt rette til jobbet

Fordelene ved parterskaber mellem brands og influencers er rimelig ligetil, og indeholder en værdi som de fleste efterhånden har fået øjenene op for. Brands og virksomheder får en unik mulighed for at nå bredere ud, og ramme nye målgrupper og dermed forstærke indsatsen omkring et specifikt produkt eller kampagne.

Nøglen til at lave succesfuld marketing på denne måde er alt afhængig af, at man vælger den helt rette influencer og det betyder en der har en naturlig og autentisk advokering for det pågældende brand, og det kan ofte være en udfordring. Det kan ofte føles påtaget eller som åbenlys reklame, når det handler om at promovere enkelte produkter igennem f.eks. instagrampost eller blogs.

Hvis brands kan give dem en værdifuld og immersiv oplevelse til event, kan de rent faktisk fostre og opbygge en vaskeægte autentisk brandfortaler, og det kan betyde mere autentisk og højkvalitets content


De rette influencers til de rette events

Det er her eventmarketing kommer ind i billedet. At bruge influencers til events kan nemlig gøre det nemmere for brands, at investere i mere autentiske og langsigtede influencer-partnerskaber. Mens de fleste tænker på brandevents fra et forbrugerperspektiv, altså hvor målet er at få mennesker til opleve et brand personligt, samme gælder det samme når det kommer til influencers.

Hvis brands kan give dem en værdifuld og immersiv oplevelse til event, kan de rent faktisk fostre og opbygge en vaskeægte autentisk brandfortaler, og det kan betyde mere autentisk og højkvalitets content.

Det handler om mere end bare øget opmærksomhed. Istedet skal det være en autentisk oplevelse der skal formidles af den rette person. Det er selvfølgelig en fordel af der er enorm stor opmærksomhed influencers kan bibringe et event, men hvis det ikke føles autentisk for forbrugeren er det blot et hurtigt fix. I en tid hvor mængden af influencers overstiger mængden af forbrugeropmærksomhed, handler det om at skabe reelle autentiske oplevelser som influencers kan formidle.

Det handler i sidste ende at vælge de rigtige influencers til de rette events, og det kan godt være sværere end som så. Det handler om at opbygge autentiske og reelle forhold mellem brands, event og influencer, for det er netop sådanne forhold der kan gøre influencer eventmarketing til en værdifuld ressource.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder