Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Møde og konferencedeltagere vil opleve destinationen, men det kræver en indsats hos arrangører og planlæggere

Af Alexander Melchior | 12 august, 2019 | 2 min | #trends

Mens langt de fleste forretningsrejsende ønsker at opleve den destination de rejser til, kan det være svært at finde tid til at klare det hele selv. Konferencecentre- og mødearrangører spiller en central rolle i at bringe destinationen til de travle deltagere.

Vi har før skrevet om begrebet ‘bleisure’, og ikke uden grund. Undersøgelser viser nemlig, at langt de fleste forretningrejsende og møde- og konferencedeltagere ønsker at kombinere deres forretningsrejser med fritidsoplevelser af destinationen, om så det er i form af sightseeing, gastronomi eller byliv.

Samtidig viser rundspørgninger blandt forretningsrejsende, at det kan være svært at finde tid og overskud til at planlægge denne fritids del af forretningsrejsen. Det er dog ikke bare den rejsendes ansvar at blande business og pleasure.

Konferencecentre og mødeplanlæggere spiller i stigende grad en større rolle når det kommer til at skabe kulturelle oplevelser for deltagere. Det er nemlig ekstremt værdifuldt for både destinationer samt for events og møder, at tilføje en fritidsdel, og en manglende indsats eller forståelse af værdien af dette kan på sigt gøre stor skade på møder og konferencer samt deres destinationer.

Især yngre forretningsrejsende eftersøger i højere og højere grad muligheden for at opleve destinationen når dagens program er slut, og det er arrangørernes ansvar at gøre det lettere for dem, det kan f.eks. ske igennem arrangerede ture, restaurantbesøg eller blot en speciel guide der er tilgængelig for deltagerne. Hvis arrangører tager denne opgave på sig, kan det give møder og konferencer en helt ny og eftertragtet dimension. 

 

Læs også: 

‘Bleisure’ er kommet for at blive

Forbrugeriseringen af forretningsrejser

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder