Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Mens teknologi ændrer møder og events, er der nogle ting der forbliver det samme

Af Alexander Melchior | 28 november, 2018 | 3 min | #Tech #trends

Teknologiske udviklinger og nye opfindelser ændrer hele tiden verdenen af events og møder og øger kompleksiteten af industrien. Der er dog alligevel vigtige komponenter der forbliver uændret.  

Her på meetly har vi efterhånden rapporteret, analyseret og oplyst om nye tendenser, voksende trends og teknologiske udviklinger der former og ændrer møde- og eventindustrien nu og i fremtiden.

Nye tilgange, øget digitalitet og skiftende forbrugersammensætninger skubber markedet fremad. De nye udviklinger rejser en del spørgsmål om fremtiden: Vil virtuelle møder og andre kommunikationsteknologier erstatte face-to-face events og møder? Hvordan vil et øget krav om bæredygtighed ændre rejseindustrien og mødeindustriens fortsatte afhængighed af flyrejser?

På trods alle disse udviklinger og trends, er der alligevel nogle aspekter af mødet der står fast. Det har fået blandt andre møde og eventteknologi blogger Corbin Ball til at fokusere det der synes at forblive bestandige dele af mødet mellem mennesker. Her er et par af dem.

 

Menneskets sociale væsen

Mennesker er sociale væsner. Vi kan godt lide at lave ting sammen, at tale, diskutere og interagere. Det er på mange måder, menneskets biologiske imperativ, og derfor synes det også sikkert at det fysiske face-to-face møde mellem mennesker vil bestå, på trods af teknologier der tilbyder alternativer.

 

Det originale sociale medie.

Mennesket synes drevet af en lyst til at møde mennesker med interesser der ligner dets egne. Det er f.eks. udtrykt af brugen af digitale sociale medier som Facebook. Møder kan på mange måder ses som det originale sociale medie og netværksplatform. De nye digitale sociale medier forbedrer vores evne til at forbinde os med menneske med lig interesser som os selv, og samme mål kan siges om mange events og møder – hvis de laves ordentligt.

 

Den fortsatte værdi af messer og udstillinger som vigtige marketingsværktøjer

Hvis et produkt er en forbrugsvare, er der nye muligheder for at automatisere salgsprocessen online, det kan give omkostningsbesparelser og god data på forbrugerne. Nye udviklinger og tendenser som influensers betyder at digital marketing er uundværligt.

Alligevel er der mange virksomheder, især de der er meget serviceorienterede (hoteller, konferencecentre, venues og mødemangement) sætter deres lid til mennesker i produktsalg og push.

Her er messer og udstillinger fortsat en unik måde at møde disse service udbydere og samle information. Hvis messer arrangereres med det rette fokus, kan de være mindst lige så effektive som digital marketing, hvis ikke mere.

 

Læs også: 

Hvilke tendenser vil forme fremtidens messer?

Publikumsmesser kæmper for overlevelse, men nogle få stortrives

Face-to-face møder faciliterer en bedre og mere dyb oplevelse end virtuelle møder, og det stimulerer både kreativitet, samarbejde og produktivitet

Webinarer og andre virtuelle møder er gode til korte informationsudvekslinger, men i vore dages multi-tasking-baserede og ofte distraherende arbejdsmiljø, kan det være svært a t sikre folk koncentration i disse.

Fysiske face-to-face møder derimod, transporterer mennesker til et mere fokuseret sted (både psykisk og fysisk) med færre distraktioner, såvel som at sociale normer diktere en hvis form for koncentration og engagement. Og det er her fysiske møder og events adskiller sig fra virtuelle. Mulighederne for networking, brainstorming, stimulering af kreativitet og samarbejde er fortsat unikke for fysiske events.

 

Læs også:

Fysiske møder er ’mødernes Roll Royce’ – 6 konkrete råd til et større udbytte af face2face-møder

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder