Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Kun ét skud

Af | 30 november, 2018 | 4 min | #blog #trends

af Michael Bramsnæs, direktør i The Competence Company 

Business events er det mest effektive medie, der findes. Her har man deltagernes fulde opmærksomhed, og det er det eneste medie, hvor det er muligt at påvirke målgruppen med alle fem sanser – høre, se, føle, lugte og smage.

Business events kan også være en høj investering pr deltager, og de indebærer dermed en vis risiko for ejeren af eventen, hvis det ønskede formål ikke opnås.

Der er kun ét skud i bøssen. Muligheden for at rette op ”næste gang” eksisterer ikke. Det hele skal gøres rigtigt første gang, løsningen skal følge strategien og støtte det formål, eventejeren har sat op. Alt skal spille, ellers opnår man ikke den positive forandring, som er formålet.  Derfor er det så vigtigt, at det er topprofessionelle folk, der udvikler, planlægger og eksekverer eventen. Det bør være en super erfaren intern event manager eller et af de dygtige eventbureauer, som vi har i Danmark – eller et samarbejde mellem de to.

Den interne event manager har den fordel, at hun/han har et indgående kendskab til sin virksomhed, sit brand, kulturen, hvordan ledelsen tænker, osv.

Eventbureauet har den fordel, at medarbejderne har været involveret i hundredvis af møder og events og derfor har den fornødne erfaring, så ikke noget går galt. De ved, hvad der virker, og hvad man skal undgå. Det er en fordel af have stået for mange forskellige typer af events, og det udvider horisonten at have arbejdet med mange forskellige brands og virksomheder.

 

Strategi. Kreativitet. Produktion. Logistik

Fjern et af ​​disse elementer fra en succesfuld business event, og du vil opleve, at værdien straks er kompromitteret eller helt gået tabt.

Alt skal gå op i en højere enhed, og det er her, at erfaringen spiller så stor en rolle. Processen skal ske i den rigtige rækkefølge. Det nytter ikke noget at komme med sjove kreative ideer, før de grundlæggende faktorer som formål, mål, målgruppe og budgetramme er fastlagt. Først når det er sket, kan man udvikle det kreative koncept, planlægge logistikken og sætte produktionen i gang.

Michael Bramsnæs

Michael Bramsnæs er adm. direktør i TCC (The Competence Company) og medlem af bestyrelsen i Kreativitet & Kommunikation som repræsentant for foreningens eventbureauer.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder