Log ind

Konferencedeltagere kæmper med for mange valg

Af Alexander Melchior | 13 marts, 2019 | 4 min | #Tech #trends

Stor undersøgelse af konferencedeltagere viser, at mange er overvældede af de mange valg når det kommer til sessioner og møder at deltage i. Datadreven personalisering kan løse mange problemer

Da sidste års Folkemøde løb af stablen i Allinge på Bornholm, var det med over 100.000 deltagere og over 3000 forskellige taler, debatter, sessions eller arrangementer. Selvom de enkelte arrangementer i en dertilhørende app var inddelt i kategorier, var det som deltager umuligt at få overblik over hvilke arrangementer der var relevante for netop dem. De mange valg gjorde simpelthen udvalget uoverskueligt og følelsen af, at man gik glip af noget relevant var udbredt blandt deltagerne.

Problematikken er ikke bare en der rammer danmark største politiske møde, men noget som rammer flere og flere møder, konferencer og events i takt med, at de vokser sig større og større. Selvom møde- og konferenceplanlæggere over hele verden bliver bedre og smartere til at skabe arrangementer med brede variationer af sessioner og møder, så de målretter sig deltagernes interesser, kan et for bredt udvalg stadig gøre det svært for deltagere at finde netop den sti der er mest givende for dem.

Det viser en nyudgivet undersøgelse kaldet ‘Inside the Mind of Event Attendees’ og er udviklet af eventsoftware udbyderen Cvent i samarbejde med Edelman. Undersøgelsen viser, at digitalt skræddersyede anbefalinger baseret på data om deltageren, kan have en positiv effekt på deltageroplevelsen, især i takt med, at inkorporeringen af eventapps stiger hos events og konferencer.

 

Datadreven møde- og sessionskuratering

Undersøgelsen, der er udført blandt 3000 mennesker i USA, Storbritanien og Tyskland som inden for de sidste seks måneder har deltaget i en professionel konference, viste at næsten 60% af alle deltagere ville være meget åbne over for anbefalinger baseret på deres interesser og tidligere konferenceadfærd, samt datadrevne anbefalinger til eksempelvis netværksmøder.

 

Læs også: FREMTIDEN BYDER PÅ STORE SPØRGSMÅL OM PERSONALISERING OG DATAEJERSKAB

 

Mens størstedelen af de adspurgte eftersøgte en form for digital personlig tilpasning og skræddersyede anbefalinger af sessions, findes der her en stor mulighed for møde- og konferenceplanlæggere at forbedre det overordnede deltageroplevelse igennem skræddersyet programmering, som et alternativ til at lade deltagerne frit vælge fra en lang liste af session og arrangementer.

Eventteknologivirksomheder arbejder hele tiden på at skabe bedre løsninger til at personalisere events til den enkelte deltager, og med udbredelsen af eventapps kan personlig og datadreven mødekuratering gøre en stor forskel. Undersøgelsen viser nemlig også, at langt de fleste deltagere (over tre-fjerdedele) downloader eventapps hver gang, og at sessioninformation og sessions-tracker er de mest populære features.

Relaterede nyheder