Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Hvorfor gastro-trends er uvurderlig viden for planlæggere

Af Alexander Melchior | 27 februar, 2019 | 2 min | #gastro

Mad og drikke kan være kilden til unikke oplevelser. Møde- og eventplanlæggere bør derfor være opmærksomme på nye gastro-trends, og hvad de kan tilføje møder og events.

Mad og drikke kan være en af møde- og eventplanlæggere største udgifter. Samtidig har det også potentiale til, at være en af deres største muligheder for at skabe mindeværdige oplevelser, og netop dét er en essentiel ingrediens i opskriften på det succesfuldt møde eller event.

Mad er uløseligt bundet til events, og det peger tilbage til tanken om hospitality. Events handler i sidste ende om hospitality hvor planlæggeren og afholderen er vært og deltagerne er gæster. Ideen om at dele et måltid med sine gæster er ældgammel og har med god grund fuldt med til moderne tid, og med god grund.  Mad kan nemlig skabe interaktion, engagement, samtale og samarbejde.

Mad og drikke er ikke bare med til at afspise deltagere af nødvendighed, men kan igennem nye gastronomiske trends og udviklinger være med til at fodre deltagernes nysgerrighed, engagement og oplevelseslyst.

Læs også: OM MØDER MED MAD

Streetfood og foodtrucks er en af de gastro-trends der har fået størst betydning i eventindustrien, og bruges i høj grad for dens evne ti lat skabe interaktion, bevægelse og nye smagsoplevelser. Her ses foodtrucks på Statens Museum for Kunst til deres eventserie SMK Fridays.

Madtrends kan skabe nye oplevelser

Jobbet som møde- og eventplanlægger kan være stressende, og det kan være svært at investere meget tid i f&b (food & beverage)- delen af eventen. Omkostningerne kan være høje, og en præcis return on investment kan være svær at måle og argumentere overfor kunden. Men hvis man spørger eventdeltagere hvad det mest mindeværdige ved et givent event var, er en god F&B-del højt på listen.

Aldrig har forbrugere vidst så meget om mad, og gået så meget op i mad som nu, og man skal ikke tro at det ikke afspejles i mødeverdenen, lyder det fra flere fagpersoner. At planlægge et event uden gennemtænkt f&b strategi er derfor en forspildt mulighed.

Maden skal altså ikke bare være god og næringsrig, men skabt til at huske. Det handler om, ligesom alle andre dele af eventen, at skabe oplevelser. Samtidig kan mad og drikke være med til at højne deltager engagementet og interaktionen mellem både deltagere og deltager og arrangør imellem.

Læs også: STREET FOOD KAN SKABE UNIKKE OPLEVELSER

Arrangører og planlæggere kan med fordel kigge på nye gastro-trends for netop at skabe følelsen af nye unikke oplevelser hos deltagerne. Der er utallige eksempler på trends i gastroverdenen der har fået enorm betydning i verdenen af events.

Foodtrucks og streetfood bølgen er blevet et fast værktøj og element til mange events til at skabe  bevægelse og interaktion ligesom, at fællespisnings-konceptet bruges af mange mødeplanlæggere til at skabe engagement og samtale blandt deltagere. Fælles for dem er at de tilføjer mødet en ekstra værdi og giver deltagerne unik mulighed for værdifulde oplevelser.

 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder