Log ind

Hvorfor er nutidens rejsende så svære at tilfredsstille?

Af Alexander Melchior | 4 oktober, 2019 | 3 min | #trends

Tidens forbrugere har adgang til mere information end nogensinde før, og det gør dem til rejsende der ikke er villige til at acceptere tidligere tiders begrænsninger eller ineffektivitet. 

Det 21 århundredets rejsende og forbrugere er en helt anden støbning end bare for 30 år siden. Tænk engang over, at fortælle en rejsende fra 1990, at ferie ville blive planlagt rundt om, at man skulle bo i en fremmeds lejlighed fremfor på et hotel, eller at passagerer ville finde private taxaer fra deres telefon og stige ud uden at betale, eller at forbrugere ville spørge robotter om anbefalinger af restauranter eller hoteller.

Vor tids forbrugere og rejsende har mere information mellem deres fingre, dag og nat, end de fleste rejseagenter havde i 1990’erne, og det gør dem til superinformerede, kritiske og ikke villige til at acceptere tidligere tiders ineffektivitet og begrænsninger når de booker bil, laver reservationer, checker in eller boarder. Med alle de muligheder, den høje grad af fleksibilitet og stigende forventninger, er rejsende sværere at tilfredsstille end nogensinde, og de er altid klar til at kigge efter en bedre udbyder og muligheder der bedre passer deres behov

Det betyder bla. at den nye rejsende dykker dybt i en søgelabyrint for at finde den bedste og billigste deals – et arbejde der i gennemsnit involverer 50 online søgninger, besøg til 38 forskellige hjemmesider og gennemgang af tæt på tyve anmeldelser når vi skal booke ferie. Samtidig leder den overvældende mængde af forskellige valg til ubeslutsomhed, faktisk så meget, at omkring 80% faktisk aflyser deres forudbedtalte bookinger, hvilket er højere end i nogen anden branche.

 

Non-stop forbundethed og sømløse oplevelser

Denne superinformerede, kritiske og samtidig enormt flygtige og ubeslutsomme forbruger putter enormt pres på rejse- og hospitalityindustrien, til forhøje serviceniveauet og til at benytte ny teknologi der kan give en sømløs oplevelse.

For at tilfredsstille den moderne forbruger og rejsende, må virksomheder og brands skabe en gennemgående oplevelser, der ikke brydes af uforudsete problemer, mangel på data eller begrænsninger.

Men hvad betyder det for hospitality og rejseindustrien? Jo, det gør opgaven at bryde igennem den enorme mængde støj meget sværere, samtidig med at lukke aftaler og transaktioner sværere. Det kræver, at brands og virksomheder er i tæt kontakt med deres kunder oftere, og bedre.

 

Læs også:

Hvordan kan hoteller forbedre sig når det kommer til at skabe gæsteoplevelser?

Relaterede nyheder