Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Hvordan måler man egentlig deltagerengagement?

Af Alexander Melchior | 11 september, 2019 | 4 min | #Tech

At skabe en høj grad af deltagerengagering og aktivering er måske et af de vigtigste jobs for planlæggere og arrangører, alligevel kan det være en krævende opgave at måle resultaterne

Du kan spørge hvilken som helst eventplanlægger, og de vil nok svare, at deltageraktivering og engagement er noget af det aller vigtigste på deres dagsorden og i deres jobbeskrivelse. Alligevel kan det være svært for mange at tracke og måle den. Det på trods af, at det er nødvendigt hvis man vil forbedre den.

Der er sket en eksplosiv vækst og innovation inden for digital teknologi der kan hjælpe planlæggere med at måle og følge adfærden hos deltagere, på måder man ikke har kunne før. Nye teknologi kan nemlig være instrumentale i at fortælle, hvorvidt et event er succesfuldt eller ej.

Alligevel er det de færreste planlæggere og venues der har omfavnet disse nye teknologier, og det er der en ret simpel grund til. At samle og analysere sådan data er en stor investering og kræver mange ressourcer og arbejdstimer. Samtidig findes der ikke rigtig nogle parametre at opstille datoen i mod. Der findes ingen klare industristandarder og ingen ‘best practice’ som kan give betydning til den vigtige data.

 

Læs også:

Kunstig intelligens skal effektivisere vores møder og sikre det menneskelige fokus

 

I en sektor der ikke er kendt for at udvikle sig specielt hurtigt, står det da heller ikke klart hvornår præcist branchen vil optage disse nye muligheder som standard. Det forholder sig stadig sådan, i følge mange fagpersoner, at industrien stadig er fokuseret på at samle kvalitativ data fremfor at fokusere på værdifuld kvantitativ data. En distinktion der er vigtigt når man skal måle hvorvidt et møde har været succesfuldt.

Istedet for den kvalitative data der kan opnås igennem simpel data samlet f.eks. ved registrering, er det kvantitativ data som f.eks. hvem der valgte én session fremfor en anden, hvor længe deltagere blev til sessionen elller hvor aktive den enkelte deltager var i sessionen der virkelig kan sige noget om mødes succesrate. Det er sådan data der for alvor kan være med til at måle hvorvidt møder har været succesfulde og kan være med til at ændre dem for det bedre i fremtiden.

Deltageraktivering og engagering er noget der bliver vægtet utrolig højt af både planlæggere og venues, men det har ofte bevist sig meget svært at måle og veje. Posteventundersøgelser når kun så lang, og de er ofte overrepræsenteret af utilfredse deltagere fremfor de detalgere der faktisk fandt eventen brugbar. Industrien kan med fordel kigge på nye teknologiske udviklinger, det kan hjælpe dem til at udvikle fremtidens møde. 

 

Læs også: 

Junglen af teknologiske muligheder i turismeindustrien kan forvirre mere end gavne

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder