Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Hvordan kan man skabe personalisering til store events?

Af Alexander Melchior | 15 oktober, 2018 | 5 min | #mødedesign #trends

Øget kundefokus ikke er en ny udvikling blandt eventprofesionelle, men en hidtil uset grad af personalisering begyndt at præge events. Hvordan skræddersyr man oplevelser til 10.000 deltagere?

Det er en trend der synes allestedsværende i disse datafikserede tider. Fra rejseindustrien, til hoteller og eventindustrien, personalisering af oplevelser og tilbud er en trend som, både professionelle samt kunder og gæster efterspørger. Denne kundefokuserede tidsalder kræver, at succesfulde events må formå at levere skræddersyede oplevelser og indfri personlige forventninger for hver enkelt deltager.

Med fremadstormende teknologiske og digitale udviklinger kombineret øgede krav fra deltagere, har planlæggere nu mulighed for at integrere teknologier der kan give en meget mere individuel relevant oplevelse. Én der bygger på data og involvering af deltagere, og der kan få dem til at føle, at eventen er skræddersyet til netop dem.

 

Datarevulotion baner vejen

Det er i høj grad den øgede mængde data vi som forbrugere bidrager med, som indsamles og som udgør grundstenen i muligheden for at skabe så målrettede og skræddersyede oplevelser.

For deltagere og forbrugere forventer faktisk at virksomheder og brands bruger deres data til at skabe skræddersyede tilbud og oplevelser, noget som de så ofte belønner med loyalitet. Det er værdifuldt for de fleste brancher, men for eventindustrien giver det en særlig mulighed for at indfri alle deltagernes ønsker og forventninger, noget som tidligere var problematisk.

Den store mængde data der igennem teknologi bliver tilgængeligt for eventplanlæggere, kan til events blandt andet bruges til at foreslå sessioner, emner, talere eller andre events der ville være relevante for den enkelte deltager.

En udvikling der især har rykket denne form for personalisering af eventoplevelsen er brugen og udviklingen af eventapps. Her kan deltagerens virksomhed, interesser, jobtitel eller andre relevante oplysninger bruges til at foreslå, hvilke oplevelser der er relevante for netop den enkelte deltager.

Dette er utrolig brugbart ved store events med højt antal sessioner og foredrag. Meetly besøgte eksempelvis folkemødet i år, danmarks største politiske møde. Her er eventappen tilknyttet essentiel for at finde relevante foredrag og debatter, da programmet tæller langt over 4000 forskellige sessioner, og hurtigt kan blive overvældende. Folkemødet kunne med fordel have benyttet sig af persondata for at skræddersy programmer til deltagerne – noget som selvfølgelig også ville kræve mere målrettet fokus på at overholde persondataforordningen og et generelt højt niveau af digital sikkerhed.

For moderne eventplanlæggere, kan personalisering spille ind lige fra invitationen til de enkelte eventoplevelser, valg af mad og drikke, samt det indhold og den kommunikation deltagerne modtager post-event. Potentialet for personalisering igennem data er næsten uendeligt, og undersøgelser viser at moderne kunder faktisk forventer en høj grad af personalisering.

At skabe personalisering til et event med 10.000 deltagere er selvfølgelig mere kompliceret end som så, men samtidig er det også en udvikling som næsten alle eventplanlæggere i en vis grad bør overveje, både ifht. teknologi, grad af personalisering, samt større og vigtige spørgsmål vedrørende digital sikkerhed og forhold omkring sikring af persondata.

Ved at skræddersy et event til den enkelte deltager, kan planlæggere ligeledes opnå en række fordele for deres arbejde, blandt andet reduktion af den tid og energi der ellers bruges på at deltagerregistrering, samt at reducere den tid man ellers ville bruge på at guide deltagere igennem programmet.

Vi har samlet et lille udvalg af måder hvorpå planlæggere igennem data skræddersyr events for deres deltagere:

  • Skræddersyede eventinvitationer baseret på tidligere adfærd og tidligere valg af sessioner.
  • Aktivitet- og sessionsforslag baseret på demografisk data (f.eks. hvad andre med samme jobtitel er interesseret i)
  • Aktivitetsforslag udfra deltageres interesser.
  • Post-event indhold med fokus på de emner deltageren viste interesse til eventen. F.eks. kan man med fordel tilsende deltagere white papers ang de emner vedkommende viste interesse i til eventen.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder