Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Hvordan kan hoteller forbedre sig når det kommer til at skabe gæsteoplevelser?

Af Alexander Melchior | 30 september, 2019 | 4 min | #trends

Flere hotelprofesionelle er enige om, at Airbnbs evne til at sælge oplevelser i samme pakke som overnatninger, putter virksomheden et stykke foran resten af hotelindustrien

Hvis man kigger på, hvad der appelerer til nutidens rejsende når det kommer til valg af destination og overnatningsform, så er muligheden for at få unikke oplevelser helt til tops på den liste. Hvis oplevelserne gør sig godt på de sociale medier, er det endnu bedre.

Airbnb har støt udviklet mere og mere eksperimentelle tilbud, som kan sælges i pakker med værelser, lejligheder og hjem på det samme marked, med fokus på hvordan virksomheden kan skabe ekstra unikke oplevelser for dens brugere. Muligheden for, allerede i den indledende “browsing” fase, at lade brugeren designe den perfekte oplevelse i sin helhed. Og det her her mange hotelprofesionelle nødvendigvis må stille spørgsmålet – hvordan kan vi tilbyde det samme niveau af unikke oplevelser?

Til konferencen Hotel Data Conference der blev afholdt tidligere på måneden i Nashville, Tennessee i USA og kunne livestreames på nettet, snakkede Javier Egipciaco der er direktør for den succesfulde amerikanske hotelkæde Arlo Hotels, i en paneldeba, da også om, hvorfor netop denne udfordring kan være enormt svær at løse for mange hoteller.

“With Airbnb, you have an individual going into an individual’s home, and maybe that individual shows you around the city, gives you the experience. I think from our perspective and learning about the traveler, we’re careful to go to market and under-deliver the experience.”

Det store spørgsmål for hotelbrands er altså, hvordan kan de skabe unikke oplevelser på lige fod med det Airbnb kan. Hvor oplevelser booket igennem Airbnbs platform ofte foregår andet sted end selve overnatningsstedet, kan det ligeledes være svært for hoteller at generere revenue fra oplevelser der ikke finder sted i selve hotelbygningen.

Det er netop her, at Airbnb har en klar fordel. Mens hoteller er utrolig gode til at forstå og styre hvad der sker inde på hotellet, er det en enorm udfordring at styre gæsternes oplevelser uden for det, på samme måde som Airbnb kan.

Løsningen er ikke så simpel, og der er adskillige aspekter der spiller ind når det kommer til at aktivere hotelgæster. Airbnb vil have en naturlig fordel i dens forretningsmodel, indtil hoteller finder en måde, hvorpå hotellerne kan tilbyde unikke oplevelser også uden for deres egen grund.

Læs også: 

Smartteknologi kan revolutionere måden vi driver hotel på

Hvordan kan hoteller skabe service i realtid?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder