Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Hvordan hoteller gør lobbyer til et sted man mødes

Af Alexander Melchior | 25 oktober, 2019 | 4 min | #trends

Hotellobbyer er blevet meget mere end steder man checker in, mens hoteller forsøger i højere grad at transformere rummene til en slags sociale hubs for både gæster og lokale

Indgangen til et hotel skal nu kunne meget mere end bare at checke gæster ind effektivt, de skal være samlingspunkter og nerver for hotellet. Lobbyen skal være hotellets mission statement – et visuelt layout af hvad hotellets målsætninger for service er, og skal afspejle dets værdier og ideer.

Lobbyen er det første gæsterne møder, når de kommer ind på hotellet, det der de søger information og der de i højere og højere grad også socialisere med andre gæster og lokale, samt indtager måltider og drinks. Det gør at hoteller skal sikre at både atmosfære, indretning og de teknologiske tilbud er helt up to date, med hvad rejsende nu om dage forventer.

For at bringe både gæster og lokale til, skal hotellobbyer have lidt af alt. det handler om nøje at planlægge, aktivere og styre forskellige gæsters oplevelse; om de er lokale der bare dropper ind for en drink eller for at arbejde lidt eller om de er turister der oplever byen og dit hotel for første gang. Lobbyen skal kunne begge ting.

At balancere dine forskellige gæstetyper kan være en enorm udfordring for hoteller. Det handler om at skabe en naturlig atmosfære af vedkommenhed for alle, og det kan gøres igennem lugte, bevoksning eller selve indretningen.

 

Læs også: 

Hotelgiganter går målrettet efter yngre generationer

 

Lobbyen skal give gæsterne oplevelser

Da meetly f.eks. var på besøg hos det nye Scandic Kødbyen på Vesterbro i København, stod deres filosofi yderst klart igennem indretningen og atmosfæres af deres store lobby. Her har man trukket receptionen længere væk fra selve indgangen og istedet træder man ind midt imellem restauranten og baren MØR og deres lækre kaffebar. Det giver en følelse af, at man træder end i et andet univers end den klassiske lobby.  

 

Læs også:

meetly moves videoserie: ‘Fra køkkenet’ #1 – Thomas Lund, Restaurant MØR

Hospitalityindustriens fornemste opgave er at skabe oplevelser, og for hotellobbyer er det ikke anderledes. Alligevel er det lidt mere snørklet med at skabe oplevelser i lobbyen, da det er selve gæsterne der skaber dem, og det kan gøre det svært at kontrollere for hotelprofesionelle. Det handler om at skabe den rette atmosfære for socialisering og aktivering. 

Det er vigtigt at understrege, at hvordan en lobby fungerer og hvilke virkemidler den bruger, er fuldstændigt afhængig af hotellet, dets målsætninger og hvilke mennesker man ønsker at målrette sig.

 

Læs også:

Hvordan kan hoteller forbedre sig når det kommer til at skabe gæsteoplevelser?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder