Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Hospitalitybrand vil samarbejde med bæredygtige leverandører

Af Alexander Melchior | 8 april, 2019 | 4 min | #bæredygtighed

Et nyt samarbejde mellem hospitalitybrandet BC Hospitality Group A/S og Original Beans viser, hvordan store hospitalityvirksomheder kan gøre bæredygtighed til en fast del af leverandørkæden.

At bringe bæredygtighed ind som centralt komponent i leverandørkæden, er noget som mange hospitalityvirksomheder arbejder med for tiden. Stigende krav fra gæster og samarbejdspartnere gør nemlig bæredygtighed til en nødvendig  og vigtig faktor, hvis man skal gøre sig relevant som brand.

Et fremragende eksempel på, hvordan store hospitalitybrands kan gøre bæredygtige projekter til en central del af både leverandørkæde og forretningsstrategi, kommer fra BC Hospitality Group A/S, der har indgået et fast stort samarbejde med den hollandske chokoladeproducent Original Beans der specialiserer sig i bæredygtigt produceret chokolade. Chokoladen bliver en fast ingrediens i køkkenerne på brandets tre hoteller: Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott samt til arrangementer i Bella Center, og hvor end virksomheden står for catering.

 

Konceptet gavner også mødet med gæsten

Original støtter blandt andet lokale farmere, hjælper med at bevare lokale og sjældne kakaosorter, og hjælper med med bevare regnskov og natur. Faktisk har Original Beans været med til at plante over 2 millioner træer som følge salget af chokoladen.

Jagten på bæredygtige produkter og ingredienser er en vigtig del af BC Hospitality Groups’ Responsible Hospitality’ koncept, og pga. virksomhedens størrelse og kapacitet kan disse tiltag altså have ret stor gennemslagskraft, og kan vise andre i industrien, at en bæredygtig leverandørkæde ikke er så utopisk endda.

Og selvom prisen på chokoladen ligger 2,5 gange over gennemsnitsprisen på markedet, kan konceptet også styrke brandets forhold til deres gæster. Ikke nok med at chokoladen er bæredygtig i sig selv, bag hver slags chokoladetype findes også et specifikt udviklings- eller støtteprojekt fokuseret på netop der hvor chokoladen kommer fra.

Gæsterne kan altså læse eller få fortalt, at når de eksempelvis vælger brandets chokolade fra Congo støtter de eksempelvis landets udrydningstruede vilde Bjerggorilla. Samtidig er konceptet lavet så smart, at hver chokoladebar står for ét plantet træ i regnskoven – forståeligheden og relaterbarheden for gæsten er altså i top. 

 

Kan vise vejen for andre hospitalityvirksomheder

Sådanne historier er noget der skaber en ekstra værdifuld relation til besøgende og gæster. Andre støtteprojekter inkluderer blandt andet genbeplantning af dale i Piura i Peru eller efteruddannelse af kvinder i Femmes De Virunga kakaokooperativet i Congo.

BC Hospitality Group A/S har en holistisk tilgang til bæredygtighed, som de samler under konceptet ‘Responsible Hospitality’, samt en ambition om at være pioner på feltet i hospitalityindustrien. Således ligger samarbejdet med Original Beans i god tråd med brandets øvrige indsatser. Samarbejdet viser hvordan større bæredygtige partnerskaber kan skabe en værdi for begge parter, og som også gavner kunder og verden omkring os.

 

Læs også: 

Vind dit marked med Verdensmålene

Danske hospitalitykonkurrenter står sammen om bæredygtighed

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder