Vi kritiseres tit herhjemme for vores lave serviceniveau i mødet med gæster og kunder, men måske kan det hjælpe at kigge på, hvad det egentlig betyder at yde service og hospitality?
God service og værdifuld kundeinteraktion er alfa omega i de fleste brancher, men i hotel-,møde- og eventindustrien er god hospitality selve produktet der sælges og som skal lokke gæster til.
Vi kritiseres ofte herhjemme for vores lave service niveau, men måske kan en ny forståelse af forskellen mellem service og hospitality give vores tilgang til kunderinteraktion i nøk i den rigtige retning.
Selvom der er mange definitioner af ordet ‘service’, kan vi løst definere det som “en proces hvor man gør noget for en anden”, altså man udfører en service. Service er håndteringen af en mere eller mindre basal opgave, ud fra et forventningsniveau og en art aftale.
Det kommer f.eks. til udtryk ved, at forventningen til service stiger, jo højere prisen er, ligesom eksempelvis budget-hoteller ofte kun opfylder det laveste service niveau som liger en transaktions-stil.