Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Hægt dig op på et event

Af Johanne Bugge | 21 juni, 2019 | 3 min | #blog

Mange steder er der potentiale til at styrke samarbejdet mellem turisterhverv og detailhandel. Det har jeg tidligere skrevet om her.

En af måderne er at støtte hinanden i at få mest ud af, at der er en event i byen. Det handler om at styrke eventen med at hægte sig på temaet for den. Om der er en æblefestival, rosenfestival eller noget helt tredje, så er det om at lave events i eventen eller tænke med i tiltag, der styrker den samlede eventoplevelse. Tema-oppyntning og menuer er oplagte tiltag.

Jeg var i maj måned til Chelsea Flower Show – Englands mest prestigefyldte have-messe med 100.000 gæster på 4 dage. Det var fedt at opleve, hvordan detailhandel, restaurationer og hoteller havde hægtet sig på eventen med at pynte op og tænke i små tiltag. Det var en super fin oplevelse for de blomster- og haveglade gæster, der var i bydelen i de dage.

Det burde ikke være rocket science – men det er ikke frygteligt mange steder, man oplever det. Kun de steder, hvor der er en bevidsthed om, at hvis vi sammen laver lidt, der giver noget til eventoplevelsen, så giver vi til sammen en endnu stærkere oplevelse for gæsterne. Og det er i alles interesse.

På seks billeder kan du her få et indtryk af, hvad de havde gjort ud af det.

Pyntet butiksvindue til konditori i Chelsea
Restauranten Tom’s Kitchen havde sørget for at tilbyde en særlig Chelsea Flower Show Menu – naturligvis med planter og blomster, som det bærende tema.
Restaurant på Chelseas hovedgade
Restauranten The Ivy Chelsea Garden havde beklædt hele facaden med kunstige blomter (der så ægte ud) og tilmed også beklædt noget af loftet inden for med et væld af blomster – det gav en helt særlig stemning
Tøjbutikken havde også pynt op
Og bogbutikken havde gjort noget ud af blomster-temaet på sin egen måde

Johanne Bugge

Johanne Bugge er management konsulent og professionelt bestyrelsesmedlem med speciale i turisme- og destinationsudvikling. Johanne rådgiver på 15. år kommuner, visit-organisationer og attraktioner i strategi-, organisations- og forretningsudvikling

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder