Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Forretningscasen for det internationale event

Af Alexander Melchior | 3 maj, 2019 | 4 min | #trends

Med stigende omkostninger og smallere budgetter kan det internationale møde og event synes truet, alligevel er der nogle unikke aspekter der gør det særligt værdifuldt.

Verden kan synes en helt del mindre grundet den ustoppelige bølge af digital kommunikation og nye transportmidler. Alligevel er jobbet som planlægger af globale møder og events et stort et, fyldt med utallige deltager og muligheder for ting der kan gå galt. Med stigende omkostninger, global politisk usikkerhed samt smallere og smallere budgetter kunne man måske tro at store internationale møder og events er truet. Alligevel er der nogle aspekter ved det internationale møde og event, der giver det en særlig værdi, og som taler for dets forretningscase.

Den information og det indhold der præsenteres ved et møde eller event der afholdes i en afsides beliggenhed, kan i princippet ligeså godt formidles på et venues rundt om hjørnet fra en virksomheds hovedkvarter. Alligevel er der flere gode grunde til, at en virksomhed vælge at flytte et møde eller event andre steder i verden.

Er turen virkelig nødvendig?

Det skaber nemlig global kontekst, samt oplevelser der kan skabe en næsten uvurderlig brandgenkendelse. Det er nemt at fortælle at en organisation er global, men at vise det til kunder og deltagere betyder at man får lov til at interagere med verden på ens egne præmisser.

En undersøgelse lavet af Northstar Meetings Group i samarbejde med Marriott International har forsøgt at illustrere hvilken værdi der ligger i disse grænsebrydende møder og events. I undersøgelsen siger en international konferenceplanlægger blandt andet “Internationale møder forbinder mennesker, samfund og ideer, og muligheden for at samles på tværs af grænser er en mindeværdi oplevelse som bliver med deltageren langt tid efter mødet er slut”

Denne tværkulturelle udveksling er en af de vigtigste aspekter af internationale møder og events, denne udveksling tilbyder nemlig altid en unik læringsmulighed. Adgang til nye og unikke oplevelser er en af de mest værdifulde aspekter af møder generelt. At få deltageren til at huske tilbage på de oplevelser vedkommende har fået ved mødet, er en uvurderlig gode.

Det handler altså for planlæggere om, at gøre turen oplevelsen værd, og det gøres blandt andet ved at have en indgående forståelse for den kultur og det lokalsamfund som mødet finder sted i.

Det handler om at skabe en dialog mellem lokalsamfund og kultur og deltagerne, således at en kulturel udveksling kan finde sted. Det stiller altså en række skærpede krav til planlæggere således, at de kan aktivere den viden der ligger i mødedestinationen og gøre den tilgængelig for deltagerne. Lykkes det, så har internationale events potentialet til at skabe minder der forevigt vil være i deltagerens erindring.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder