Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Flere og flere venues investerer i virtuelle ‘site inspections’

Af Alexander Melchior | 28 september, 2018 | 7 min | #Tech

Ny teknologi gør det muligt for flere event- og mødevenues at tilbyde virtuelle og interaktive ture af deres faciliteter. Det kan spare både tid og penge for både venue og kunder.

Forestil dig, at du sidder i London og arbejder på en stor konference der skal afholdes i København. Du finder et passende venue, og læser så godt du kan op på specifikationer, kigger på venuefotografier og gulvplaner, alligevel kan det være svært at visualisere rummet, og hvordan netop din konference skal udspille sig i et venue, du måske aldrig har set.

Før krævede dette sandsynligvis, at du og dit team skulle bruge tid og penge på at flyve ud for at foretage i et ‘site inspection’, hvis ikke flere.

Men den tid kan meget vel være forbi. Flere og flere større venues investerer i, virtuelle værktøjer der tillader potentielle kunder at opleve faciliteter fra deres egen computerskærm – det skal gøre det nemmere at visualisere events og både spare venue og arrangør tid og penge.

Hos AC Hotel Bella Sky Copenhagen der ligger klods op af Skandinaviens største kongrescenter Bella Center, har man som en del af Marriott Internationals European Convention Network (ECN) netop givet potentielle kunder muligheden for at opleve hotellets møde- og konferencefaciliteter igennem en immersiv virtuel site inspection. Værktøjet er udviklet af virksomheden Go Instore til ECNs 21 kongreshoteller i Europa og giver salgspersonale mulighed for at guide potentielle kunder igennem interaktive én-til-én live onlinekonsultationer, hvor de både har mulighed for at diskutere krav og nødvendigheder, samt opleve faciliteter og rum igennem på en virtuel tur.

”Many of our customers plan large annual or bi-annual events in different cities, and are unable to carry-out site visits in person – our virtual tours offer the perfect solution and planners can continue to enjoy personalised interaction combined with the benefits of state of the art technology to make well informed decicions on their venue choices” siger chef for ECN Pauline Bronkhorst.

 

Marriott Internationals European Convention Network (ECN) har implementeret det nye virtuelle site inspection værktøj fra Go Instore hos deres 21 kongreshoteller i Europa, herunder AC Hotel Bella Sky Copenhagen i Ørestaden. Foto: ECN/Marriott International

De fleste kan være enige om at evnen til at visualisere et rum er en essentiel faktor når man skal udvælgelse venue til et event, møde eller konference, og når fysiske site inspections ikke er mulige, og traditionelle fotografier eller floor plans ikke giver nok information, har eventplanlæggere brug for en anderledes måde at opleve og beslutte om et givent rum er passende.

For at imødekomme netop dette, implementerer flere og flere møde-, konference-, og eventvenues virtuelle værktøjer, hvorigennem potentielle kunder og planlæggere kan opleve faciliteter uden faktisk at fysisk skulle besøge venuet.

Nye teknologier som 360 graders kameraer, kombineret med live videochats og et menneskelig touch kan gøre det muligt for planlæggere at visualisere deres event eller møde nemmere, og det kan spare både tid og penge, samt stimulere kreativitet. Derfor ser man industrien over at flere og flere venues begynder at tilbyde sådanne virtuelle ture af deres faciliteter.

 

Især yngre generationer efterlyser virtuelle tilbud

Måden vi planlægger og tænker venues ændrer sig naturligt i takt med ændringer i arbejdsstyrken og udviklinger i teknologi sker, og ifølge en undersøgelse af virtuelle ture i industrien fra teknologivirksomheden Coast 2 Coast, står det klart, at teknologien bliver en mere og mere naturlig del af planlægningprocessen. Det gælder lige fra hvordan klienter booker venues til hvordan de interagerer med gæsterne samt den efterfølgende dataindsamling.

Undersøgelsen fra Coast 2 Coast viser desuden at virtuelle besøgsværktøjer betyder at potentielle kunder booker venues hurtigere end tidligere og, at færre kunder anmoder om at besøge venuet flere gange inden de booker.

Salgspersonale kan allerede fra første kontakt give de potentielle eventplanlæggere en gennemgang af faciliteterne og det giver uden tvivl et bedre mulighed for at visualisere flowet af mennesker.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder