Ny teknologi gør det muligt for flere event- og mødevenues at tilbyde virtuelle og interaktive ture af deres faciliteter. Det kan spare både tid og penge for både venue og kunder.
Forestil dig, at du sidder i London og arbejder på en stor konference der skal afholdes i København. Du finder et passende venue, og læser så godt du kan op på specifikationer, kigger på venuefotografier og gulvplaner, alligevel kan det være svært at visualisere rummet, og hvordan netop din konference skal udspille sig i et venue, du måske aldrig har set.
Før krævede dette sandsynligvis, at du og dit team skulle bruge tid og penge på at flyve ud for at foretage i et ‘site inspection’, hvis ikke flere.
Men den tid kan meget vel være forbi. Flere og flere større venues investerer i, virtuelle værktøjer der tillader potentielle kunder at opleve faciliteter fra deres egen computerskærm – det skal gøre det nemmere at visualisere events og både spare venue og arrangør tid og penge.
Hos AC Hotel Bella Sky Copenhagen der ligger klods op af Skandinaviens største kongrescenter Bella Center, har man som en del af Marriott Internationals European Convention Network (ECN) netop givet potentielle kunder muligheden for at opleve hotellets møde- og konferencefaciliteter igennem en immersiv virtuel site inspection. Værktøjet er udviklet af virksomheden Go Instore til ECNs 21 kongreshoteller i Europa og giver salgspersonale mulighed for at guide potentielle kunder igennem interaktive én-til-én live onlinekonsultationer, hvor de både har mulighed for at diskutere krav og nødvendigheder, samt opleve faciliteter og rum igennem på en virtuel tur.
”Many of our customers plan large annual or bi-annual events in different cities, and are unable to carry-out site visits in person – our virtual tours offer the perfect solution and planners can continue to enjoy personalised interaction combined with the benefits of state of the art technology to make well informed decicions on their venue choices” siger chef for ECN Pauline Bronkhorst.