Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Facebook og google er ved at ændre rejseindustrien for både brands og rejsende

Af Alexander Melchior | 17 august, 2018 | 3 min | #Tech #trends

Mens brands i årevis har haft fokus på konvertering af trafik til salg, begynder de nu langsomt at målrette deres kommunikation, så den rammer rejsende meget tidligere i søge og opdagelsesprocessen.  

At målrette sin kommunikation og dermed nå potentielle kunder på meningsfulde måder i købetragten, at guide dem problemfrit og skabe en høj grad af skræddersyet og personaliseret booking oplevelse har enorme fordele for brands i rejseindustrien. Teknologigiganter som Facebook, Google og til dels Amazon har været med til at ændre spillet.

Det har nemlig vist sig, at ved en målrettet indsats allerede i kundernes inspirationsfase, gør at brands bedre kan skræddersy personlige tilbud og pakker længere nede af vejen. Og skræddersyede tilbud og oplevelser er netop hvad rejsende søger disse dage.

 

Læs også

Skift.com: Personalization Is the Next Big Step in Corporate Travel

 

En undersøgelse fra 2017 lavet af Phocuswright og Google viser, at næsten 60 procent af rejsende mener at brands bør personalisere og skræddersy deres kommunikation så det matcher de rejsenes præferencer og tidligere rejsevaner. Undersøgelsen viser også, at Millenials ligefrem forventer det.

Personalisering af gæste oplevelser er uden tvivl en trend der er kommet for at blive.  Takket være en stigende mængde data samlet fra hvert kundekontaktpunkt, og mere og mere avancerede analysesoftware, har vor tids rejsebrands de værktøjer de skal bruge til at gøre deres produkter og kommunikation mere meningsfulde for rejsende end nogensinde før.

Og det er ikke kun ferierejsende der eftersøger personalisering. Flere og flere brands og virksomheder arbejder for, at gøre det muligt at skræddersy oplevelser igennem nye teknologier og digitale værktøjer for forretningsrejsende.

Hvad der er anderledes og bemærkelsesværdigt ved vor tids spirende teknologi, er at løsninger tilbudt af giganter som Google og Facebook ikke bare forbedre forretningsmuligheder for brands og virksomheder, men de giver også rejsende mere af hvad de søger. Hvad vi oplever er et sjældent øjeblik hvor alle går fra handlen som vindere.

Gæster og rejsende forventer skræddersyede oplevelser

Det står klart at vor tids rejsende i højere og højere grad forventer og kræver personaliserede og skræddersyede oplevelser. Her er et par essentielle aspekter af denne udvikling.

  • Data, teknologi og mennesker er de tre søjler i en succesfuld personaliseringsindsats.
  • Personalisering af opleveler kan hjælpe brands og virksomheder med at skille sig ud og forbedre brand engagement: undersøgelser viser at gæster ønsker, at brands skal bruge den data de indsamler om dem til at skræddersy oplevelser, kommunikation og tilbud.
  • Personalisering bør balancere teknologi med menneskelige møder: teknologien findes til at forbedre gæsteoplevelsen, men det kan ikke erstatte interaktionen mellem mennesker.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder