Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Et dyk ned i disrupteren ’Airbnb for work’

Af Alexander Melchior | 2 november, 2018 | 4 min | #Tech #trends

Boligdelingsportalen Airbnb har taget flere store skridt for at gøre indtog på mødemarkedet. med ‘Airbnb for work’ vil man integrere meningsfulde oplevelser og events med unikke møde-egnede hjem til forretningsrejsende.

 Airbnb for Work har kapret større og større dele af mødemarkedet siden lanceringen for et par år siden, og det er der god grund til. Hospitality og boligdelingsvirksomheden har nemlig arbejdet målrettet for at imødekomme forretningsrejsende, travel managers, planlæggere og mødebookere. Således har virksomheden endelig fundet en måde hvorpå de kan nå deres sværeste målgruppe – nemlig ikke-rejsende.

Vi har tidligere skrevet om Airbnbs indtog i mødemarkedet. Tidligere har Airbnb for Work primært virket som et mindre værktøj, som kreative møde- og eventplanlæggere kunne benytte ud istedet for de traditionelle hoteller, mere end et helstøbt tjeneste som sådan. Sådan er det ikke længere.

Med nye opdateringer, værktøjer og en platform direkte henvendt folk der booker rejser og møder for andre i deres virksomhed, viser Airbnb for Work sig en seriøs spiller i mødeindustrien.

Sidste år indgik virksomheden et partnerskab med co-workspace udbyderen WeSpace, der tillod Airbnb kunder på f.eks. forretningsrejser, men også fastboende, at købe dagspas til workspaces. Det indikerede, at Airbnb nu ville forsøge at brede dens udbud til forretningsrejsende ud, og tilbyde mere end bare overnatning.

 

Vil skabe oplevelser for forretningsrejsende

I sidste måned inkorporerede Airbnb så deres tiltag Experiences, i deres Airbnb for Work platform for forretningsrejsende der booker rejser til dem selv, men ligeledes for planlæggere der booker rejser for andre i deres virksomhed. Disse oplevelser kan tillægges bookinger af mødeegnede boliger, og er især målrettet teambuilding eller mere kreative møder – og her rammer de hovedet på sømmet.

Airbnb for Work har siden lanceringen haft stor succes med at tiltrække virksomheder og forretningsrejsende der søger mere unikke lokaler til møder, og som ønsker at tilbyde noget anderledes end de standardiserede mødeoplevelser og faciliteter man kan få hos mere traditionelle mødeudbydere og hoteller.

Det er her Airbnb formår at disrupte mødeindustrien. Intentionen er at facilitere flere kreative offsite events igennem Airbnb platformen, og når dette kombineres det med Airbnb Experiences, får man et produkt der trækker på nogle af de trends som mødedeltagere og rejsende eftertragter netop nu, nemlig unikke oplevelser, kombinationen mellem forretningsrejse og fritid samt kreative mødefaciliteter.

 

Læs også:

Airbnb vil formidle meningsfyldte oplevelser

Airbnb vil formidle meningsfyldte oplevelser

Er Airbnb ved at disrupte møde- og eventindustrien?

Værktøj der gør det nemmere for planlæggere

Det er tydeligt, at fokus nu også inkluderer folk der booker rejser for andre i virksomheden. Til planlæggere og travelmanagers har Airbnb nemlig indbygget et management system på selve platformen, der tillader at lave detaljerede rejseplaner og budgetter samt kommunikere med alle virksomhedens forretingsrejsende på én gang, igennem Airbnb for Work platformen.

Derudover har planlæggere mulighed for, igennem Airbnb platformen, at oprette forbindelse til eksempelvis virksomhedsrejse udbydere og rejsesikkerhedsudbydere, og dermed sikre deres rejsende medarbejdere.

Airbnb for Work handler altså både om at give individuelle forretningsrejser samt travel managers mere råderum og flere muligheder for at undgå de sædvanlige grå mødelokaler. Og den logik giver god mening.

Virksomheder har imødekommet mere eksperimentelle off-site og interne events og møderformater, mens individuelle forretningsrejse i højere og højere grad eftersøger at deres forretningsrejser reflekterer der personlige præferencer og rejsevaner.

Når man kombinerer disse forbedringer til den eksisterende Airbnb for Work platform, repræsenterer det virksomhedens endnu største skub ind i mødeindustrien, siden man tillod mødeplanlæggere at indbygge et kort med Airbnb-boliger på deres event-hjemmeside tidligere på året.

Det forventes ligeledes at virksomheden vil lancere et mere fuldendt loyalitetsprogram der kan være en vigtig faktor i at lokke virksomheder til at gøre Airbnb for Work end fast del af deres forretningsrejser og møder.

Selvom Airbnbs indtog på markedet for forretningsrejser, møder og events indtil videre har været succesfuldt, mangler stadig især de store virksomheder, med etablerede metoder for planlægning af virksomhedsrejser og events, at tage Airbnb for Work til sig. Men måske er der slet ikke behov for at de gør det, så længe Airbnb formår at skabe værdi og oplevelser for rejsende og virksomheder der leder efter noget anderledes.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder