Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Det eksperimentelle møde kan skabe unikke oplevelser

Af Alexander Melchior | 14 januar, 2019 | 3 min | #mødedesign #trends

Et succesfuldt event, møde eller konference skal give deltageren unikke oplevelser.

I fredags skrev vi om, hvordan mødedeltagere og mødeplanlæggere leder efter nye innovative møderumsdesign, og om hvordan mødelokaler der tilbyder fleksible muligheder stadig stiger i popularitet og efterspørgsel.

Ligeledes viser undersøgelsen Meeting Room of the Future 2018, hvordan alternative møderum og såkalde “third spaces” som atriumer, foyerer og lignende begynder at vise deres værdi som mødelokaler.

Det er dog ikke kun måden vi bygger mødearkitektur der ændrer sig, men også hvad vi putter ind i de rum vi bygger. Sagt med andre ord: Det er selvfølgelig ikke kun igennem ny og innovativarkitektur, at man søger nye måder at skabe produktive og kreative møder. Nej også den psykologi der ligger bag selve mødets udformning er ændret gevaldigt igennem de seneste år.

Eksperimentelle og oplevelsesbaserede møder viser sig at være stimulerende for både kreativitet, brand og produktivitet.

 

Fra grå kasser til åbne rum.

Det er ikke lang tid siden, at hvis man sagde mødelokale, så tænkte de fleste på en lille grå kasse med kedelige møbler og et white board, og selvom det stadig er virkeligheden hos mange mødevenues, ser forventningerne til møder, og de venues der er værter for dem, meget ændrede ud. 

Planlæggere leder i højere grad efter venues der kan engagere sanserne, som deltagerne vil huske og som kan facilitere unikke oplevelser for deltageren.

Vi lever i en verden fuld af støj og distraheringer, derfor er et møde der ikke, på den ene eller anden måde, skaber oplevelser og interaktion ikke effektivt.

Det er altså ikke nok bare at smide mødedeltagerne ind i et “anderledes” mødelokale også ellers lade dem klare det selv. Det mødeindhold man præsenterer for deltagerne skal også være immersivt, engagerende og eksperimenterende.

Det er nødvendigt at deltagere fordybes i eventens budskab – og det gælder helt fra den information der gives til det medium den gives i, og til hvor den kommunikation foregår. Det vil sige at de mest effektive måder at gøre et event mere immersivt, er at finde rum der er specielt designet til at få deltagerne til at tænke og fundere. Og det gør man igennem interaktion, samtale og oplevelser.

Eksperimentelle møder er således aldrig passive, men tilskynder mennesker at samtale og lære igennem interaktion. Virksomheder leder i stigende grad efter disse slags eksperimentelle elementer ikke kun til at promote deres brand, men lige så meget til at give værdi til deltageroplevelsen.

Læs også:

Hvordan bør vi gentænke møderumsdesign?

3 måder at skabe immersivt mødeindhold

  1. Gør indholdet meningsfyldt: Unikke oplevelser er blevet et nyt statussymbol, og møder der skaber meningsfyldte oplevelser for deltageren skaber både grobund for kreativitet samt branding

 

  1. Appellér til alle sanserne: Både inden for F&B og andre steder kan stimulering af forskellige sanser være med til skabe en enestående oplevelse samt stimulere kreativitet og interaktion.

 

  1. Gør det interaktivt: Tiden hvor mødedeltagerne var passive lyttere er forbi. Nu vil de deltage og interagere med både hinanden, virksomheden og talere. Det kan f.eks. være igennem spil eller madlavning.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder