Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

De små møder kan være guld værd – hvis man giver dem opmærksomhed

15 august, 2018 | #Tech #trends

Små møder udgør en større og større del af industrien. alligevel tøver planlæggere med at benytte sig af de digitale værktøjer der udgør kæmpe potentiale for booking, planlægning og dataindsamling.

I denne uge har meetly fokus på små møder.

Igennem det seneste årti har flere digitale mødeplatforme skudt op, fælles for dem er, at de tilbyder shopping-, booking- og managementløsninger til såkaldte simple små møder. Mens de fleste tiltag og løsninger har været fokuseret på udlandet, og stort set ingen har været tilgængelige herhjemme ser det ud til, at udviklingen så småt er ved at få fart. Flere og flere planlæggere får øjnene op for, hvordan digitale managementløsninger kan både spare dem tid og penge samtidig med at tilføje værdi til mødet.

Online mødemanagementplatforme, som Bizly er mere udbredt i udlandet, me selv her kæmper de mod planlæggernes langsomme adaption til nye digitale teknologier. Bizly tillader planlæggere at kontakte venue, forhandle, at booke direkte, krydsbestille varer samt organisere og måle deres event, alt sammen igennem en helstøbt online platform. Alligevel er det stadig et fåtal af udenlandske planlæggere der benytter sig af de digitale muligheder.

Simple og små møder (under 50 deltagere) repræsenterer cirka halvdelen af alle møder booket igennem online platforme på globalt niveau, viser en rundspørge mellem 463 GBTA- (Global Business Travel Association) og MPI (Meeting Professionals International)-medlemmer foretaget af GBTA og HRS. Og mens flere og flere digitale løsninger ligesom digital dataindsamling og behandling bliver iværksat på større konferencer, går det mere trægt ved planlægning af de mindre møder.

Næsten halvdelen af de adspurgte i undersøgelsen sagde, at de generelt ikke bruger en digital løsninger eller platform til de simple eller mindre møder. Og det er ærgerligt mener flere møde- og rejseprofessionelle, blandt andet chefredaktør for skift.com Andrew Sheivachman, da disse tjenester ofte både kan spare planlæggerne penge, tid og øge værdien og udbyttet af mødet.

 

Digitale løsninger kan øge fokus på mødeindholdet

Selvom vi herhjemme halter efter når det gælder digitale løsninger er der alligevel nye udviklinger på vej. Tame er et relativt nyt dansk design-drevet start-up der giver eventmanagement en digital kant og overblik. Med en gruppe tidligere eventarrangører bag roret søger Tame at ”tæmme det kaos der ligger i event planlægning” igennem én samlet platform. Tame udfylder uden tvivl et hul i det danske marked for en alt-i-én eventplanlægning værktøj. Og selvom Tame primært fokuserer på planlægningen og ikke booking delen er det stadig en velmødt udvikling, der kan være med til at lokke planlæggere til at bruge de digitale løsninger.

Det samme gælder bookingaspektet. Der har været få udviklinger i online bookingen af mødelokaler, og langt de fleste steder skal man stadig i kontakt enten over mail eller telefon til et venue for at kunne booke et mødelokale. Den danske online booking platform gaest.com har været med til at skubbe udviklingen af onlinebooking fremad, men vi venter stadig på tiltag der skal gøre det muligt at booke mødelokale med øjeblikkelig bekræftelse – dog ser det ud til, at vi ikke skal vente meget længere.

Undersøgelsen lavet af GBTA konkluderer, at der er meget mere organisationer og planlæggere kan gøre både når det gælder om at reducere omkostninger og simplificere processen omkring simple og mindre møder – og en af dem er at benytte sig af digitale løsninger som online booking, eller digitale mødemanagement værktøjer. Hvad der er essentielt er nemlig, at sådan en simplificering kan efterlade tid og rum til at fokusere på mødets indhold samt indsamling af data for optimering af møder.

Selvom undersøgelsen lavet af GBTA og HRS viser at mindre end en fjerdedel (23%) af de adspurgte mødeprofesionelle bruger en digital platform når de arbejder med simple møder – viser den samtidig, at over halvdelen siger, at de planlægger at begynde at bruge et digitalt mødeværktøj i den nærmeste fremtid.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder