Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Bleisure marketing 101

Af Alexander Melchior | 4 september, 2019 | 3 min | #trends

Bleisure-begrebet er noget hospitalityindustrien ikke kan ignorere, så hvordan markedfører man egentlig bedst når linjerne mellem typer af rejsende udviskes?

Vi har efterhånden skrevet om bleisure en del gange nu her på meetly, og det med god grund. Trenden med det lidt ærgerlige navn har nemlig oplevet en stigning på over 40% siden 2016 ifølge tal fra Expedia. Rejsende tilføjer i gennemsnit 2-3 dage af fritidrejse til deres forretningsrejser, og det betyder mere revenue for hoteller samt bookede værelser i ellers sløve perioder.

Sammenblandingen mellem fritid og arbejde påvirker altså ikke bare hvordan vi rejser, men også hvordan profesionelle i hospitalityindustrien målretter deres markedsføring  mod forretningsrejsende der ønsker at forlænge deres ophold med fritid.

Normalt vil man dele besøgende op i klare kategorier som fritidsrejsende og forretningsrejsende, som hospitalityprofesionelle kan markedføre til, og som turismeorganisationer kan samle statistik på. Men med den stigende tendens til, at rejsende placerer sig i flere kategorier på én gang, ændrer det selvfølgelig også hvordan hospitalitymarketingsprofesionelle bør forholde sig. Og det kan være en udfordring.

Bleisure-rejsende er nemlig ikke en homogen gruppe. De er ikke begrænset til hverken en specifik aldersgruppe eller nationalitet. Nogen tager deres familie med, mens andre rejser alene. De kommer også fra forskellige sociale lag og økonomiske baggrunde. Det at bleisurerejsende er en så forskelligartet gruppe gør, at marketingsprofessionelle bør tænke over, hvordan deres marketingsindsats over for en så vigtigt gruppe udformes.

For mange bleisurerejsende handler det om bekvemmelighed og tilgængelighed når de forlænger deres forretningsrejser. Hospitalitymarketingsprofesionelle bør derfor fokusere på at gøre tilbud og  synligt og tilgængeligt for de forretningsrejsende der kunne være interesserede i at forlænge deres ophold, og det kan i princippet være alle. 

Det kan gøres igennem specielle tilbud med sænkede weekendrater for rejsende der har boet der i ugen op til. Det kan også handle om, simpelthen at advokere og markedsføre bleisure som koncept. Der kan stadig være forretningsrejsende der ikke er bevidste om konceptet, og med specielle bleisure-tilbud kan de måske inspireres.

En central del af bleisure tendensen er fremhævelsen af destinationen og lokale muligheder. Undersøgelser viser, at det som forretningsrejsende vægter højest når de skal vælge om de vil forlænge forretningsrejsen med fritid er lokale seværdigheder. Hospitalityvirksomheder kan med fordel fremhæve seværdigheder og muligheder der ligger tæt ved deres hotel, samt lave specielle guides der er henvendt bleisurerejsende der ofte har mindre tid end turister.

 

Læs også: 

‘Bleisure’ er kommet for at blive

Forbrugeriseringen af forretningsrejser

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder