Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Bæredygtige møder har en unik strategisk værdi

Af Alexander Melchior | 7 januar, 2019 | 3 min | #bæredygtighed

Mens udbredelsen af bæredygtige møder på verdensplan er stigende men langsom, viser nye undersøgelser at en grøn omstilling giver brands og virksomheder en unik fordel.

Møder bruger per definition resourcer og genererer affald og spild, og i tider hvor bæredygtighed i stigende grad er et krav fra forbrugeren, kan man opnå en unik strategisk fordel ved at gøre sine møder bæredygtige. 

Når bæredygtige mødestrategier er afstemt med virksomhedens værdier, skaber det nemlig en unik mulighed for, at virksomheden kan demonstrere de værdier på en måde, hvorpå eventuelle kunder og mødedeltagere kan kan forstå og opleve dem. 

Et bæredygtigt møde kan nemlig være med til at sammenvæve et fokus på mennesker, planeten og virksomhedsprofit ind i alle øjeblikke af oplevelsen.

Trods langsom vækst, ser mødeprofessionelle værdien i bæredygtighed

På trods af en generel stigning i forventning til bæredygtighed fra forbrugere og mødedeltagere er den generelle vækst i bæredygtige møder relativ langsom på verdensplan. I følge en årlig undersøgelse af bæredygtighedstrends i mødeindustrien udført af Succesful Meetings, er antallet af organisationer og virksomheder der har adopteret bæredygtige initiativer igennem de sidste tre år steget langsomt med kun én procent om året.

Derimod er der, over de tre år, sket en stigning på hele ti procent af virksomheder der har indført bæredygtige strategier til ALLE deres møder og events. Og her kommer størstedelen af stigningen (7 procent) fra virksomheder der tidligere kun har haft bæredygtige initiativer til en lille del af deres møder.

Dette illustrerer, at virksomheder der begynder at imødekomme bæredygtige udviklinger straks oplever værdien af disse programmer, og derfor lader den udvikle til en større del af virksomhedenskulturen.

På trods af den langsomme vækst, er den positive opfattelse af bæredygtig mødepraksis steget blandt mødedeltagere igennem de sidste tre år. Samme undersøgelse fra Succesful Meetings viser, at støtte til bæredygtige programmer blandt mødedeltagere igennem længere tid har været stærk (70% i 2015), og er steget til omkring 75% i 2017.

Møder og events har altid været gode platforme til at kommunikere virksomheders DNA på, og med en enorm støtte til bæredygtighed fra mødedeltagere, kan bæredygtige møder indeholde en unik strategisk kommunikationsværdi, samt kommunikere lederskab og innovation. 

Derudover kan bæredygtige møder også være med til at spare planlæggere både penge og resourcer samt øge deltagerengagementet.

Læs hele undersøgelsen her: The Strategic Value of Sustainable Meetings

 

Læs også: 

Hvor langt er vi egentlig kommet med grønne møder?

Forretning med et bæredygtigt formål er på vej til tops i rejse- og eventindustrier – og med god grund

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder