Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

Ægte loyalitet er afhængig af værdiskabelse ikke pointprogrammer

Af Alexander Melchior | 11 februar, 2019 | 2 min | #trends

Brands der vil tiltrække den moderne rejsende bør gentænke deres loyalitetsprogrammer, så de skaber reel værdi for forbrugeren hurtigere.

I deres seneste udgave af industritrend-rapporten Megatrends 2019, understregede rejseindustrimediet Skift.com at disruption var på vej til rejse og hospitalityindustriens noget forældede syn på loyalitet og loyalitetsprogrammer. Hvis fremtidens loyalitetsprogrammer skal skabe værdi for forbrugeren, skal de betyde reel indløselig af værdi i form af eksempelvis skræddersyede oplevelser istedet for en uendelig ophobning af ubrugelige point.

Loyalitetslandskabet i rejse- og hospitalityindustrien er under udvikling. Brands som Airbnb, Lyft og Uber giver nemlig rejsende en lang række forskellige muligheder og fordele inden for både pris, tilbud og udbud, og det har ændret måden forbrugere og rejsende tænker på loyalitet og booking.

Hoteller konkurrerer eksempelvis ikke kun med andre hotelkæder om gæsternes loyalitet, men med en myriade af rejseprodukter der skaber værdi på forskellige måder, ligesom at nye teknologier giver gæsterne mulighed for at shoppe rundt og vælge lige præcis det bedste tilbud for dem. 

Traditionelle point-baserede loyalitetsprogrammer er altså ikke længere nok til at engagere og fastholde forbrugere og gæster, viser undersøgelsen fra Skift. Istedet må brands forsøge at møde deres gæster der, hvor de har brug for det, og tilbyde en reel værdi, ellers vil nye innovative konkurrenter der tilbyder mere fleksibilitet og personalisering tager vigtige markedsandele.

 

Forbrugeren forventer mere værdi

Undersøgelsen understreger at nutidens forbrugere eftersøger nye måder at bruge point, dybere engagement, mere fleksibilitet og relevans samt at deres loyalitet hurtigere kan omsættes til værdi for dem selv. 

Samtidig forventer mange loytalitesmedlemmer også at modtage mere end bare point når de interagerer med et brand, altså er det ikke de transaktionelle goder der driver loyalitet.

Istedet forventer loyale rejsende eksempelvis at modtager personaliserede tilbud og oplevelser løbende ligesom, at de forventer at kommunikationen og mødet med brand er personaliseret og skræddersyet til deres præferencer og behov. Istedet for at give point, der kan tage årevis at indløse, handler det om at skabe oplevelser, bedre kommunikation og brandegagement.

Konklusionen bag rapporten lavet af Skift lyder, at vi de næste par år vil opleve en disruption af loyalitet inden for rejse- og hospitalityindustrien, drevet frem af ændrede forbrugerkrav.

En undersøgelse viser at den gennemsnitlige forbruger er medlem af 18 forskellige loyalitetsprogrammer og aktivt bruger otte. Det betyder, at for at skære igennem larmen, må brands stoppe med at fokusere på loyalitetsprogrammer og istedet fokusere på at gøre loyalitet til en integral del af deres måde at drive forretning på.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder