Log ind
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.

Tak for din tilmelding.

Vi er glade for at byde dig velkommen til Meetly Community.

du vil du modtage vores nyhedsbrev hver fredag og igennem det få adgang til premium indhold

3 Events der skubber grænserne for kreativitet

Af Alexander Melchior | 30 april, 2018 | 9 min | #mødedesign

Selvom der er sket en enorm udvikling i eventformat og kreativitet, synes der en generel modvilje til at fuldstændig gentænke, hvordan vi organiserer events. Vi har samlet 3 events, der på hver deres måde udfordrer gængse normer og skubber grænserne for kreativitet.                                                 

Keynote, kaffepause, breakout-session, frokost, paneldebat, middag. Konferencer, møder og events synes næsten, at have fulgt den samme formel siden vi begyndte at mødes.

Mens intet tyder på, at vi mennesker stopper med at mødes eller deltage i events lige foreløbig, bør måden hvorpå vi organiserer og afholder møder og events konstant udvikle sig.

Nye generationer, nye arbejdsmarkeder, digitale udviklinger, teknologiske landvindinger. Alle er de vigtige faktorer, når vi overvejer fremtidens møder og events.

Vi har samlet et par events, der virkelig skubber grænserne for kreativitet, eventopbygning, interaktion og branchekonvergens.

Ved at turde være anderledes, har mange af disse events gjort sig til nogle af møde- og eventbranchens succeshistorier.

Airbnb breder sig til underholdningsindustrien med Airbnb Open

I sidste uge skrev vi om festivaliseringen af møder og events, en trend der efterhånden har bredt sig til alle aspekter af møde- og eventsektoren.

Distinktionen mellem forretning, viden, teknologi og underholdning udviskes langsomt i takt med, at brands forsøger at bibeholde opmærksomheden fra de stadig mere distraherede moderne forbrugere.

I 2016 lancerede hospitality-giganten Airbnb, festivalen ‘Airbnb Open’. Et dynamisk og farverigt mix af inspirerende oplæg om fremtidens hospitality og værtskab, blev i Los Angeles blandet med koncerter med bl.a. Maroon 5 og Lady Gaga. På talerlisten kendte ansigter som Ashton Kutcher og Gwyneth Paltrow, men også almindelige Airbnb-værter fra hele verden.

Eventen illustrerede om noget hvordan konvergensen mellem forretning, teknologi og underholdning er en trend, der vil forme fremtidens møder og events. Eventen tillod Airbnb at indkorporere dem selv og deres brand i brugernes hverdag, og bygge bro mellem forretning og kreativitet. En yderst værdifuld faktor i det moderne forretningslandskab.

Statens Museum for Kunst udfordrer museumsrollen med SMK Fridays

Museets rolle som indholdsrig publikumstiltrækker er i denne digitale tidsalder naturligt truet. Netop denne virkelighed har betydet, at museerne er nødt til at nytænke måden de bruges, samt måden hvorpå de kan tiltrække og engagere nye gæster.

I 2013 åbnede Statens Museum for kunst første gang dørene for konceptet SMK Fridays. Det har resulteret i en langt række af events, hvor museet én fredag om måneden holder aftenåbent for at give plads til nye møder med kunst, tanker, musik, mad og drikke. Besøgende kan således opleve museet i mere afslappede rammer, og der åbnes et rum for en ny og anderledes måde at gå på museum.

Programmet ændrer sig fra fredag til fredag men tilbyder altid en blanding af kunst, musik, film, talks, forfattermøder, kunstner-dj’s, drinks og gadekøkken.

SMK Fridays der efterhånden er afviklet over 30 gange, finder sin inspirationer fra de store museumsgiganter Tate Modern i London og MoMA i New York. Her har man haft ekstrem succes med, at tilbyde særlige formidlingsmættede og afslappede aktiviteter efter normal lukketid.

Konceptet har da også været en enorm succes, og har åbnet museet som et helt nyt eventrum.

SMK Fridays har både udfordret den gængse museumsgæst samt tiltrukket nye gæster. Blandt andet med foodtrucks, talks, Djs og drinks. Foto: Statens Museum for Kunst

Hospitality brand sætter hotelfaciliteter i spil på en ny måde med Home Concerts

Hoteller verden over forsøger i højere og højere grad, at udfordre den traditionelle brug af hoteller som en slags ”members-only” områder. I stedet forsøger man at tilbyde unikke oplevelser for både gæster og ikke-gæster, og vise at hotelfaciliteter kan bruges på nye måder.

Den 11. april åbnede Copenhagen Marriott Hotel ved Kalvebod Brygge første gang dørene op for konceptet Home Concerts. Her byder de på en række eksklusive intimkoncerter i byens nyeste luksussuite: ’The Royal Suite’, der for alvor skubber ved den traditionelle brug af hotelfaciliteter.

Tanken bag konceptet er netop at skabe oplevelser, der skal rykke ved opfattelsen af hotellet, som forbeholdt internationale gæster. Istedet skal de vise, at hotellet sagtens kan være et rum for alle.

Folk søger unikke oplevelser, og med 30-40 pladser per koncert må man sige at ‘Home Concerts’ på Copenhagen Marriott Hotel netop er dét.

Initiativet finder sted i tæt samarbejde med idékvinden bag Home Concerts i Danmark, sangerinden, sangskriveren og produceren Camille Jones.

Gentænkningen af klassiske hotelfaciliteter er en tendens, der bliver mere og mere udbredt. Det tillader hotelbrands at gentænke det klassiske hotels rolle i samfundet, og udvide kundegruppen således det ikke kun indbefatter overnattende gæster, men også inkluderer andre turister og lokale.

Events som disse er en yderst produktiv måde at fremhæve brand navne, som de tre nævnt herover. Hellere end klassisk reklame åbner disse events, ikke bare for øget brug, salg og omtale, men ligeledes avler de en form blandt andet brandgenkendelse samt loyalitet fra kunderne.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få eksklusiv adgang til premium indhold
Som en del af Meetly Community eksklusiv adgang til premium indhold kun tilgængeligt via vores nyhedsbrev. Tilmeld dig nu og få adgang til unikt indhold på fredag.
Relaterede nyheder